Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Technologie antidotum na niehandlowe niedziele?

Przedsiębiorcy sięgają po rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, Internetu Rzeczy i wirtualnych asystentów sprzedaży, aby ułatwić klientom zakupy zarówno w sieci, jak i sklepach stacjonarnych, a co się z tym wiąże, zwiększyć obroty firmy. Starają się również w ten sposób zrekompensować straty, jakie ponieśli w związku z wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele. Jak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez Comarch wśród przedstawicieli branży m.in. kosmetycznej, spożywczej, odzieżowej oraz dystrybutorów sprzętu AGD/RTV, prawie 65 proc. respondentów zanotowało spadek przychodów.
Reklama

Jak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez firmę Comarch, dla 64 proc. przepytanych przedsiębiorców wprowadzenie zakazu handlu w niedziele skutkowało spadkiem przychodów. Dla 27 proc. ankietowanych zmiany w przepisach nie miały istotnego wpływu na wielkość sprzedaży, a 9 proc. z nich zanotowało wzrost obrotów. Comarch w ankiecie zadał również pytanie, jak niehandlowe niedziele wpłynęły na ruch w sklepach internetowych. Okazuje się, że przepisy ustawy ograniczającej handel odbiły się również na wynikach sprzedaży w sieci. Aż 50 proc. ankietowanych zadeklarowało, że ich obroty spadły o mniej niż 20 proc., a 9 proc. z nich zanotowało spadek między 20 a 40 proc. Z kolei 2 proc. przedsiębiorstw musi się zmierzyć z ponad 40-proc. pomniejszeniem obrotów. Tendencje wzrostowe na poziomie 10 proc. zadeklarowało tylko 5 proc. ankietowanych. Dla 25 proc. przedsiębiorców ruch w sklepie internetowym utrzymał się na tym samym poziomie.

– Te wyniki pokazują, jak duża jest przestrzeń do zagospodarowania w handlu online. Firmy kuszą klientów promocjami, gwarantują darmową przesyłkę oraz oferują większą dostępność produktów w sieci. Jednak okazuje się, że to wciąż nie wystarcza, aby do sklepów internetowych zaczęła „przychodzić” taka liczba klientów, która wyrównałaby straty związane z ograniczeniem handlu w niedziele – mówi Witold Podgórski, product manager systemów Comarch Retail.

Aby przekonać klientów do przejścia na e-commerce 25 proc. z przepytanych osób stara się przyciągnąć klienta promocjami, 19 proc. gwarantuje darmową przesyłkę oraz możliwość zwrotów, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, a 25 proc. kusi klientów szerszą ofertą produktów. Dla 12 proc. ankietowanych kanał tradycyjny jest najważniejszy, a 19 proc. deklaruje, że nie posiada e-commerce. Klienci mają trzy sposoby na dokonanie zakupów online. 66 proc. ankietowanych przedsiębiorców deklaruje, że ich klienci najczęściej kupują z poziomu komputera personalnego: stacjonarnego lub laptopa. Po tylu samo respondentów, czyli 17 proc., wskazało mobilną wersję sklepu internetowego oraz dedykowaną aplikację sprzedażową jako sposób, który najchętniej wybierają ich klienci.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (14)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.