Unilever przechodzi do chmury. Jedną z największych migracji zrealizowały Accenture i Microsoft


Czytaj więcej
Unilever chce produkować więcej makaronu w PoznaniuDzięki bliskiej współpracy Unilever z Accenture, Microsoft oraz ich spółką Avanade, udało się przeprowadzić transformację chmurową w ciągu zaledwie 18 miesięcy, generując przy tym minimalne zakłócenia w działalności operacyjnej klienta.
Bezpieczeństwo i efektywność procesów
Migracja do chmury pozwoliła Unilever na zwiększenie bezpieczeństwa i efektywności procesów operacyjnych, a także zapewniła firmie platformę chmurową wspierającą jej innowacyjność i umożliwiającą generowanie wzrostu.
Dzięki platformie chmurowej Azure, Unilever będzie mógł przyspieszyć procesy związane z wprowadzaniem nowych produktów na rynek, usprawnić obsługę klientów oraz zwiększyć efektywność operacyjną. Przejście na platformę chmurową jest również spójne z polityką firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz redukcji emisji dwutlenku węgla.
Wykorzystane rozwiązanie cyfrowe pozwoli firmie Unilever na zwiększenie mocy obliczeniowej i umożliwi bardziej efektywne i zoptymalizowane prowadzenie działalności. Pełna migracja do chmury przełoży się na poprawę odporności biznesowej firmy, wzmacniając jej bezpieczeństwo oraz umożliwiając lepszą kontrolę nad środowiskiem IT.
Nowe standardy migracji do chmury
Accenture, Microsoft i Unilever wyznaczyły nowe standardy w zakresie migracji do chmury firm z branży dóbr konsumpcyjnych poprzez:
- Stworzenie nowych możliwości w obszarze innowacji. Dzięki wykorzystaniu możliwości metawersum dla zastosowań przemysłowych, takich jak wprowadzenie cyfrowych bliźniaków i użycie danych w czasie rzeczywistym do przyspieszenia rozwoju produkcji oraz zastosowania platformy chmurowej do analizy danych oraz predykcji.
- Przyspieszenie identyfikacji trendów i procesów decyzyjnych. Wykorzystując potencjał chmury, sztucznej inteligencji i procesów przetwarzania danych, Unilever może skuteczniej prognozować zmiany rynkowe, a także szybciej się do nich adaptować. Umożliwi to firmie m.in. optymalizację działań w obszarze R&D, zwiększając dynamikę innowacyjności.
- Wykorzystanie najnowszych rozwiązań z dziedziny AI. W ramach transformacji chmurowej wprowadzona została usługa Azure OpenAI Service umożliwiająca zwiększenie automatyzacji oraz optymalizację doświadczeń - zarówno klientów, jak i pracowników firmy.
- Zredukowanie śladu węglowego. Rezygnacja z dotychczasowych centrów danych i wprowadzenie modułu Green Cloud Advisor, pozwoliły firmie na migrację do bardziej zrównoważonego i efektywnego środowiska chmury obliczeniowej.
Kompleksowa reorganizacja firm
- Unilever to organizacja oparta na danych. Aby podejmować decyzje szybciej i skuteczniej niż kiedykolwiek wcześniej, korzystamy z zaawansowanych narzędzi analitycznych. Dzięki współpracy z Accenture i Microsoft w zakresie kompleksowej transformacji cyfrowej, możemy skuteczniej reagować na zmieniające się potrzeby konsumentów, efektywniej alokować zasoby, koncentrując się na tym, co napędza wzrost, a także szybciej wprowadzać nasze usługi i produkty na rynek – mówi Steve McCrystal, Chief Enterprise & Technology Officer w Unilever.
- Drogą do osiągnięcia odporności biznesowej, zarówno teraz, jak i w przyszłości, jest kompleksowa reorganizacja firm oparta na transformacji wszystkich obszarów działalności. Centrum tego procesu stanowi chmura. Dzięki kontinuum chmury, w tym generatywnej sztucznej inteligencji, firma Unilever może zwiększyć innowacyjność, przyspieszyć wzrost oraz jako cyfrowy lider w swojej branży nadal wyznaczać tempo zmian – ocenia Nicole van Det, Senior Managing Director Accenture i Global Account Lead dla Unilever.
- Microsoft i Accenture są dumne z rozszerzenia partnerstwa z firmą Unilever, opartego na wieloletniej współpracy. Dzięki platformie chmurowej Microsoft Azure i kompleksowej transformacji cyfrowej, Unilever może zwiększać swoją innowacyjność we wszystkich obszarach działalności - komentuje Judson Althoff, Executive Vice President i Chief Commercial Officer Microsoft. - Od wykorzystania możliwości metawersum dla zastosowań przemysłowych, po zastosowanie rozwiązań takich jak Azure OpenAI Service w celu redefinicji linii biznesowych. Unilever - dzięki podejściu digital-first – może skutecznie budować swoją odporność biznesową oraz wyprzedzać branżowe tempo innowacji - zaznacza.
Cyfrowa transformacja w erze inteligentnej chmury
Accenture to wiodąca, globalna firma świadcząca profesjonalne usługi na rzecz przedsiębiorstw, a także organizacji rządowych i pozarządowych. firma wspiera je w zakresie cyfryzacji, optymalizacji operacji, zwiększania rentowności, a także działań o charakterze prospołecznym, dostarczając skalowalnych, szybkich i wymiernych rezultatów.
Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów z kategorii Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Nutrition i Ice Cream. Grupa prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, a z jej produktów korzysta dziennie mld konsumentów. Firma zatrudnia 148 tys. pracowników, a jej przychody ze sprzedaży w 2022 roku wyniosły ponad 60 mld euro.
Microsoft wspiera cyfrową transformację w erze inteligentnej chmury obliczeniowej i inteligentnej przewagi.