PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Urządzenia mobilne i VR przyszłością e-handlu?

Autor: dlahandlu.pl 25 maja 2018 09:42

Postęp technologiczny, rozwój logistyki i szybkich metod płatności– to czynniki, które w połączeniu ze wzrostem dostępu do internetu – w tym na urządzeniach mobilnych – i zapotrzebowania na wygodę napędzają światowy rynek zakupów online, który w 2017 roku był wart 1,9 biliona dolarów. W najbliższych latach to właśnie szybkość i wygoda, możliwe dzięki m.in. powszechnej dostępności smartfonów, a także udogodnień jakie oferuje VR Shopping mogą odegrać kluczową rolę w rozwoju rynku e-zakupów - komentuje Dagmara Sobańska, Country Manager Poland, Sofort GmbH.

Trendy w kategoriach kupowanych produktów

Aby zrozumieć zachowania e-konsumentów, trzeba nie tylko poznać ich zwyczaje, ale także gust. Nie każdy towar będzie chętnie kupowany w sieci. Wachlarz produktów, po które sięgają internauci zmienia się. Głównie dzięki większym możliwościom dostaw towarów niestandardowych. Produkty o coraz większych gabarytach – takie jak np. meble czy sprzęt RTV, AGD dużych rozmiarów, mogą być dostarczane tuż pod nasze drzwi. Najczęściej kupowane są książki, muzyka, elektronika i odzież. Jednak w tych kategoriach przewiduje się jedynie minimalne wzrosty sprzedaży. Przede wszystkim z powodu upodobań Millenialsów, którzy będą odgrywać coraz to większą rolę na rynku zakupów online. Badania KPMG przeprowadzone w 50 krajach wskazują również, że Millenialsi zdecydowanie chętniej od kupowania płyt CD, wolą streaming muzyki. Największy potencjał wzrostu sprzedaży online pokazują artykuły gospodarstwa domowego, meble, artykuły wystroju wnętrz i sprzęt sportowy. Najczęściej kupowanymi kategoriami produktów online są obecnie odzież i dodatki oraz książki i płyty. Aż 70 proc. badanych wskazuje, że nabyło te towary w przeszłości. Na trzecim miejscu znalazł się sprzęt RTV i AGD. Badani zapytani o plany zakupowe w najbliższym czasie dodawali do książek i płyt (42 proc. ankietowanych), także rezerwacje turystyczne (40 proc.) oraz bilety do kina czy teatru (36 proc.).

Cross-border e-commerce

Silnym trendem w handlu internetowych staje się cross-border e-commerce. Szacuje się, że do 2020 roku wartość transgranicznego handlu internetowego wzrośnie do ponad biliona dolarów a liczba osób kupujących online zagranicą zwiększy się do miliarda kupujących. Raport Poczty Polskiej „Cross Border eCommerce" pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej wskazuje, że Polacy na tle europejskim wypadają skromnie. Zaledwie 10 proc. naszych zakupów elektronicznych pochodzi z innych krajów. Średnia europejska jest trzy razy wyższa i wynosi ponad 30 proc. Główną motywacją zagranicznych zakupów jest cena. Z tego powodu decyduje się na zakup dwóch na trzech klientów cross-border. Drugim czynnikiem jest brak dostępności produktów w rodzimym kraju. Źródłem wiedzy o zachowaniach zakupowych klientów w transgranicznym handlu online są analizy International Post Corporation. Według najnowszych danych za 2017 rok najczęściej kupowanymi zagranicą towarami są ubrania i buty (30 proc. zakupów stanowi ta kategoria) oraz elektronika (19 proc.). Na trzeciej pozycji plasuje się kategoria „zdrowie i uroda” z wynikiem 14 proc. Z badań przeprowadzonych na 31 rynkach dowiadujemy się, że aż 56 proc. transgranicznych zakupów internetowych dokonano na trzech stronach internetowych: Amazon, eBay i Alibaba. W cross-border e-commerce dominują kupujący z krajów rozwiniętych, w których zakupy transgraniczne online robi co druga osoba korzystająca z internetu, natomiast w gospodarkach rozwijających się tylko co trzecia. Jednak to gospodarki wschodzące m.in. w Indiach, Brazyli czy Meksyku, będą w najbliższych latach najbardziej obiecującymi rynkami dla sklepów internetowych.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO



OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7665

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    4,46

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.