PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Visa: Polacy coraz bardziej gotowi na biometrię w płatnościach

Autor: dlahandlu.pl 18 maja 2020 17:00

Visa: Polacy coraz bardziej gotowi na biometrię w płatnościach Za biometrią przemawia wygoda i bezpieczeństwo, fot. mat. pras.

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Visa, polscy konsumenci postrzegają płatności biometryczne jako bezpieczniejsze od tradycyjnych metod.

92% badanych uważa, że rozpoznawanie odcisków palców jest najbezpieczniejszą formą uwierzytelniania płatności. Skanowanie oka respondenci wymieniali w drugiej kolejności (89% wskazań). Wygoda jest również ważnym kryterium zachęcającym do stosowania biometrii - aż 55% użytkowników kart zrezygnowało z zakupu online z powodu zapomnianego hasła.

Biometria postrzegana jest jako rozwiązanie szybsze (73%) i łatwiejsze w użyciu (76%)
w porównaniu z posługiwaniem się hasłem. Choć technologia jest jeszcze na wczesnym etapie rozwoju, wiele osób w Polsce miało styczność z jakąś formą uwierzytelnienia biometrycznego, np. 63% konsumentów korzystało z technologii rozpoznawania odcisku palca.

W kontekście wprowadzenia silnego uwierzytelnienia klienta w Polsce, badania zlecone przez Visa wskazują na to, że rośnie zainteresowanie technologią biometryczną. 46% posiadaczy kart za zaletę biometrii uznaje brak konieczności pamiętania wielu haseł, a 35% zauważa, że danych biometrycznych nie da się zapomnieć ani zgubić.

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6658
Ilość aktualnych ofert: 474628

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.