PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

W pandemii prawie połowa klientów ograniczyła płatności gotówką

Autor: dlahandlu.pl 18 maja 2020 12:47

Podczas pandemii koronawirusa niemal połowa klientów Santander Consumer Banku ograniczyła płatności gotówkowe, a prawie 70 proc. zaczęło płacić kartą za zakupy w sklepach stacjonarnych - informuje bank w komunikacie.

W komunikacie Santander Consumer Banku napisano, że epidemia koronawirusa znacząco wpłynęła na zmianę naszych nawyków płatniczych.

"Po ogłoszeniu pandemii aż 47 proc. ankietowanych zdecydowało się ograniczyć płatności gotówkowe. Zrezygnowało z nich 80 proc. Polaków przed czterdziestym rokiem życia oraz połowa seniorów. Przez zagrożenie COVID-19 aż 38 proc. badanych zaczęło częściej płacić kartą, z czego prawie 70 proc. na zakupach w sklepach stacjonarnych" - czytamy w informacji.

Z danych zebranych przez bank wynika również, że w trakcie pandemii 9 proc. ankietowanych częściej zaczęło płacić telefonem w kanale sprzedaży offline i korzystać z BLIK-a. Zauważono, że płatności mobilne podczas epidemii są najpopularniejsze wśród respondentów przed czterdziestym rokiem życia. Chętniej płacimy kartą i kupujemy w małym sklepie

"Pandemia koronawirusa przyczyniła się do rozwoju obrotu bezgotówkowego. Co ciekawe, nasze badanie pokazuje, że co trzecia osoba powyżej sześćdziesiątego roku życia zdecydowała się na płatności kartą wyłącznie ze względu na COVID-19, mimo że wcześniej z nich nie korzystała" - mówi, cytowany w komunikacie, szef zespołu zarządzania doświadczeniem klienta Santander Consumer Banku Jacek Wieczorkowski.

"Jest to ważna i pozytywna zmiana, biorąc pod uwagę fakt, że obecnie płatności bezgotówkowe są uznawane za najbezpieczniejsze" - dodał.

Ponadto, jak podano, pandemia sprawiła, że większość przebadanych przez bank wolało kupować produkty w lokalnym sklepie, położonym blisko miejsca zamieszkania (62 proc.). Zakupy w supermarkecie wybrał jedynie co czwarty ankietowany (26 proc.). Unikały ich nie tylko osoby starsze. Na zakupy w takim sklepie podczas pandemii zdecydowało się niespełna 26 proc. osób poniżej czterdziestego roku życia. Podobnie wyglądało zainteresowanie hipermarketami - tu odsetek wyniósł 32 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6499
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.