Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Zalando z cyfrową technologią od SAP

Zalando rozwija strategię cyfrowej transformacji w obszarze finansów i handlu detalicznego. Firma, przy wsparciu PwC, wdrożyła w Niemczech system SAP S/4HANA optymalizujący codzienne operacje biznesowe.
Reklama
  • Zalando wdrożyło w Niemczech system SAP S/4HANA optymalizujący codzienne operacje biznesowe.
  • Cyfrowa technologia od SAP pomogła poprawić jakość oraz strukturę danych.  

 

44,5 miliona aktywnych klientów Zalando

 

W okresie kwiecień-czerwiec 2021 wartość sprzedaży towarów w Zalando wzrosła o 40 proc. rok do roku, do 3,8 mld euro. Na koniec drugiego kwartału platforma zakupowa miała 44,5 miliona aktywnych klientów. Marka na co dzień zarządza dużą ilością złożonych danych. Operacje biznesowe wymagały uproszczenia i automatyzacji, przy jednoczesnym zachowaniu zrównoważonego, skalowalnego wzrostu. Migracja do systemu SAP S/4HANA umożliwiła przeprowadzanie analiz w czasie rzeczywistym, tym samym zapewniając wsparcie dla procesów finansów oraz rachunkowości zarządczej. To z kolei miało przełożenie na obszar customer experience.

SAP S/4HANA stworzyło silną podstawę dla transformacji cyfrowej obejmującej całe przedsiębiorstwo. Zespół złożony z blisko 200 ekspertów w 16 miesięcy wdrożył zdalnie platformę technologiczną do obsługi hybrydowego środowiska rozwiązań SAP oraz innych aplikacji biznesowych. W efekcie system pozwolił przeprojektować procesy i upłynnić przepływ pomiędzy danymi finansowymi oraz operacyjnymi.

– Ten projekt to jedno z największych wdrożeń SAP S/4HANA, stanowiące cenny benchmark technologiczny dla branży detalicznej. SAP oraz PwC pomogły Zalando sprostać wyzwaniom biznesowym i jednocześnie stworzyły platformę wspierającą nasze ambitne cele rozwojowe – wyjaśnia Meg Greenhouse, VP Digital Workplace, Zalando SE.

Według badania Instytutu Humanites to właśnie zwiększenie efektywności procesów, prowadzące z jednej strony do wzrostu sprzedaży, z drugiej do optymalizacji kosztów, jest najważniejszym argumentem przemawiającym na rzecz rozpoczęcia procesu cyfrowej transformacji. W przypadku Zalando automatyzacja zadań pozwoliła działowi finansowemu wyjść poza standardowe operacje i stać się menadżerami procesów.

– Integracja i standaryzacja danych są kluczowe. Dziś liczą się szybkie, trafne decyzje podejmowane na podstawie kompletnych oraz aktualnych informacji. Wykorzystując elementy uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji jesteśmy w stanie nie tylko zwiększać efektywność operacyjną, ale także poprawiać employee experience działów finansowych. To generuje ogromną zmianę, gdyż pozwala wyjść zespołom poza obszar prowadzenia rachunkowości czy sprawozdawczości i stanąć w roli menedżerów wartości biznesowych – mówi Tomasz Zazula, członek zarządu i CFO SAP Polska. 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.