PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Temat tygodnia: Trendy w branży obuwia dziecięcego tworzą niszę rynkową

Autor: dlahandlu.pl 9 lutego 2020 07:18

Temat tygodnia: Trendy w branży obuwia dziecięcego tworzą niszę rynkową fot. Jakie obuwie wybieramy dla dzieci?

Z wyliczeń Centrum im. Adama Smitha wynika, że wychowanie dziecka do pełnoletniości wiąże się z wydatkiem od 190 do 210 tys. zł. W 2018 roku Polsce rodzice wydali na dzieci 12 mld zł. W kolejnych latach eksperci prognozują wzrost tych wydatków ok. 4 proc. rocznie. Najwięcej - 4 mld zł wydajemy na dziecięcą odzież, a ok. 1,5 mld zł na obuwie. Jakie trendy zdominują rynek obuwia dla dzieci w 2020 roku?

- Obserwujemy dwie główne postawy zakupowe. Rodziców, którzy nie przywiązują wagi do tego w jakim obuwiu dziecko stawia pierwsze kroki i tych dla których wybór odpowiedniego obuwia to inwestycja w zdrowy rozwój dziecka. W tej grupie obserwujemy wzrost wydatków na dzieci i dużą świadomość zakupową - mówi Katarzyna Gałązka, Design Manager firmy ABCKIDS POLAND, która zadebiutuje wiosną 2020 r w Polsce.
Standardowo rodzina przeznacza od 15 do 30 proc. wspólnego budżetu na dziecko. Wraz z bogaceniem się społeczeństwa, którego kieszeń zasilana jest m.in. programami typu 500+, zyskuje segment produktów jakościowych i luksusowych dla dzieci. Potwierdza to m.in. raport Centrum im. Adama Smitha, który stwierdza, że dzięki programowi 500+ wydatki na dzieci wzrosły. Według wyliczeń specjalistów, ubrania dla dzieci pochłaniają miesięcznie od 50 do 200 złotych. Z kolei rosnąca świadomość zakupowa współczesnych konsumentów sprawia, że pożądane są produkty, zarówno odzież jak i obuwie, produkowane z materiałów naturalnych, z poszanowaniem środowiska naturalnego i w etycznych warunkach. - Rodzice poszukują produktów dobrych jakościowo jak i modnych, a kwestia profilaktyki wysuwa się na pierwszy plan. Oferowane przez nas produkty optymalnie łączą wysoką jakość, poszukiwaną przez rodziców profilaktykę oraz przystępną cenę – mówi Katarzyna Gałązka z ABCKIDS POLAND.
- W sklepach obuwniczych zauważa się tendencję do kupowania droższych butów. Rośnie grupa klientów, którzy przywiązują coraz większą wagę do jakości butów dla swych pociech, cena nie jest już najważniejszym kryterium w decyzji zakupowej, a o aspektach zdrowotnych obuwia dziecięcego, rodzice wiedzą coraz więcej. Zwracają uwagę na to, by but dla dziecka miał usztywnioną piętę, zaokrąglony czubek, antypoślizgową podeszwę, a jego cholewka i wnętrze były wykonane z naturalnej skóry lub atestowanych materiałów. Chodzi o to, by obuwie dziecięce nie tylko zapewniało komfort użytkowania podczas spacerów i zabaw, ale również optymalnie dbały o prawidłowy rozwój małych stóp i eliminowały ewentualne wady i schorzenia. Mamy też konsumentów, dla których głównym motywem zakupu jest jednak cena – są to klienci olbrzymich sieci handlowych i centrów typu outlet. Niemniej jednak rodzice w Polsce coraz większą wagę przywiązują do wysokiej jakości i modnego wzornictwa butów dla swych pociech, oraz poszukują marek przyjaznych stopie dziecka – komentuje Joanna Banakiewicz-Brzozowska, redaktor naczelna magazynu Świat Butów.

Gdzie kupujemy obuwie dla dzieci?


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,12

  • Min

    3,77

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7745
Ilość aktualnych ofert: 472067

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.