Sprzedaż LfL Biedronki w górę o 7,8 proc. Sieć celuje w 100 nowych sklepów w 2021

- Biedronka zwiększyła sprzedaż w 9 miesięcy o 10,3%, w tym LFL o 7,8%, licząc w walucie lokalnej. W przeliczeniu na euro sprzedaż wyniosła 10,6 mld euro i była o 7,3% wyższa niż w ciągu 9 miesięcy 2020 roku.
- W samym trzecim kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 11,2% przy LFL o 8,1%. W przeliczeniu na euro sprzedaż wyniosła 3,6 mld euro, co oznacza wzrost o 8,1% w stosunku do trzeciego kwartału 2020 r.
- Biedronka chce w całym 2021 r. otworzyć ok. 100 nowych sklepów netto i ok. 300 wyremontować. Do końca września sieć otworzyła netto 59 sklepów (w sumie 75) i przebudowała 232 lokalizacje.
Biedronka z kolejnym wzrostem
Od stycznia do września Biedronka w walucie lokalnej zwiększyła sprzedaż o 10,3%, w tym LFL o 7,8%. W przeliczeniu na euro sprzedaż wyniosła 10,6 mld euro i była wyższa niż rok wcześniej o 7,3%.
W trzecim kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 11,2%, przy LFL o 8,1%. W przeliczeniu na euro sprzedaż wyniosła 3,6 mld euro, co oznacza wzrost o 8,1% w stosunku do trzeciego kwartału 2020 r.
EBITDA Biedronki osiągnęła 972 mln euro, co oznacza wzrost o 6,4% rok do roku (+9,4% przy stałym kursie wymiany). Marża EBITDA wyniosła 9,1% wobec 9,2% w okresie 9 miesięcy 2021 r.
- Dobre wyniki sprzedaży LFL, efektywne zarządzanie marżami i efektywność operacyjna pozwoliły Biedronce złagodzić presję podatku detalicznego wprowadzonego w styczniu 2021 roku – ocenia sieć w raporcie.
Biedronka: skutecznie opieramy się inflacji
Biedronka przypomina, że inflacja cen żywności w Polsce stopniowo wzrastała z 0,6% w I kwartale i 1,6% w II kwartale do 3,8% w III kwartale, odzwierciedlając wzrost sprzedaży cen w kilku kategoriach żywności.
- Biedronka utrzymała pozycję lidera cenowego i intensywną dynamikę promocyjną, czego skutkiem przez cały okres 9 miesięcy była konsekwentnie niższa inflacja koszyka niż średnia inflacja żywności w kraju. Sieć zrealizowała silny program komercyjny, obejmujący promocje i innowacyjne kampanie typu in&out, jednocześnie kontynuując ulepszanie swojej podstawowej oferty i sieci sklepów – czytamy w raporcie.
Nowe sklepy
W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2021 roku Biedronka otworzyła 75 sklepów (59 przyłączeń netto) i przebudowała 232 lokalizacje.
- Aby chronić rentowność, Spółka liczy na silną dynamikę sprzedaży, bieżące projekty efektywnościowe oraz kreatywność w ciągłym doskonaleniu swojej oferty. Obecność Biedronki na rynku zostanie wzmocniona w 2021 r. o ok. 100 nowych sklepów netto i ok. 300 wyremontowanych lokalizacji – czytamy w raporcie.
Na koniec września sieć Biedronka liczyła 3174 sklepów.
CAPEX na cały 2021 r. wyniesie ok. 650 mln euro, z czego ok. 60% przypadnie na Biedronkę.