Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Rynek idzie w kierunku convenience. Lidl na razie mówi pas

Od kilku lat obserwujemy trend otwierania przez duże sieci handlowe coraz mniejszych formatów. Taką decyzję podjęła już Biedronka, a nawet sieć Netto. Lidl na razie nie ma takich planów w Polsce.
Reklama

Biedronka i Netto próbują

Pierwsza Biedronka w małym formacie ruszyła w czerwcu 2020 r. , a format ten ma być w głównej mierze rozwijany przez franczyzobiorców. Sklepy tego formatu mają ladę mięsną i powierzchnię sali sprzedaży 500 mkw. mkw.

Jednym z ciekawszych projektów Netto w tym ubiegłym roku było otwarcie pierwszego sklepu w formacie convenience. Na 380 mkw powierzchni sieć oferuje najpopularniejsze, najchętniej kupowane produkty spożywcze. To  odpowiedź na zapotrzebowanie klientów, zwłaszcza w dużych miastach, na sklepy obecne po sąsiedzku, które umożliwiają szybkie zakupy.

Lidl stawia na komfortowe zakupy

Kilka lat temu sieć Lidl chciała testować na innych rynkach koncept Lidl Express. Projekt jednak nie został zrealizowany. Czy sieć w Polsce ma plany na mniejszy format?

- Naszą strategią sprzedaży jest sieć obiektów wolnostojących, usytuowanych przy głównych szlakach komunikacyjnych, z własnymi parkingami dla klientów. Zdarza się niekiedy, że nasze sklepy są także obecne w galeriach i parkach handlowych oraz na parterach budynków biurowych i mieszkalnych. Ponadto zapewniamy przestronne alejki sklepowe, szeroki asortyment i możliwość skorzystania z kas samoobsługowych, atrakcyjną ofertę oraz dodatkowe kupony i zniżki z aplikacją zakupową Lidl Plus. Dążymy do zapewnienia klientom naszych sklepów komfortowych zakupów.
Każdy kraj indywidulanie podejmuje decyzje związane z rozwojem swojej sieci sklepów oraz testowaniem różnych konceptów - mówi nam Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum