Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Walmart wejdzie w NFC? Gigant handlu przygotowuje się na metaverse

Walmart przygotowuje się na metaverse: gigant detaliczny chce wprowadzić własną kryptowalutę oraz sprzedawać wirtualne produkty jako NFT.
Reklama

Walmart pracuje nad swoją wirtualną przyszłością

Amerykański gigant handlu detalicznego zgłosił do rejestracji siedem oddzielnych znaków towarowych, które ujawniają plany produkcji i sprzedaży własnych NFT (niewymienialny token – unikatowy cyfrowy składnik aktywów, reprezentujący szeroką gamę przedmiotów materialnych i niematerialnych). Obejmuje to wszelkiego rodzaju wirtualne produkty, z których konsumenci mogą korzystać w metawszechświecie: mówi się o wirtualnej elektronice, dekoracji wnętrz i zabawkach, a nawet artykułach sportowych i produktach higieny osobistej.

Ludzie mogliby kształtować swoje środowisko wirtualnej rzeczywistości tymi wirtualnymi przedmiotami, tak jak robią to w swoich fizycznych domach. W końcu założyciel Facebooka, Mark Zuckerberg, wyobraża sobie metaverse jako wirtualny świat, w którym konsumenci mogą zabrać ze sobą swoje przedmioty i akcesoria wszędzie, od spotkań roboczych online po udział w koncercie VR z przyjaciółmi.

Walmart z własną kryptowalutą 

W związku z tym cała gospodarka rozwinęłaby się wokół kupowania i sprzedawania tych wirtualnych przedmiotów, a Walmart wyraźnie chce być pierwszym, który zareaguje. Ponieważ kryptowaluty są środkiem płatniczym w metaverse, Walmart rozważa również stworzenie własnej kryptowaluty. Według CNBC w tym celu złożono osobny wniosek o znak towarowy.

Nie wiadomo, jak konkretne są to plany. Detalista podkreśla, że ​​nieustannie poszukuje nowych pomysłów i technologii, ale nie wszystkie przekształcą się w rzeczywisty produkt lub usługę. 

Niemniej jednak marki detaliczne z pewnością wyczuwają biznes w metawszechświecie. W zeszłym tygodniu brytyjska sieć domów towarowych Selfridges ogłosiła wprowadzenie na rynek ekskluzywnych dzieł NFT autorstwa Victora Vasarely'ego, znanego z iluzji optycznej „Op-Art” z lat 60. XX wieku. W tym samym czasie dom mody Paco Rabanne wystawił na aukcje niektóre ze swoich historycznych sukienek jako cyfrowe nadruki NFT. Amerykańskie marki modowe Urban Outfitters, Ralph Lauren i Abercrombie & Fitch podobno w ostatnich tygodniach zarejestrowały znaki towarowe z myślą o otwarciu wirtualnych sklepów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.