Walmart wejdzie w NFC? Gigant handlu przygotowuje się na metaverse

Walmart pracuje nad swoją wirtualną przyszłością
Amerykański gigant handlu detalicznego zgłosił do rejestracji siedem oddzielnych znaków towarowych, które ujawniają plany produkcji i sprzedaży własnych NFT (niewymienialny token – unikatowy cyfrowy składnik aktywów, reprezentujący szeroką gamę przedmiotów materialnych i niematerialnych). Obejmuje to wszelkiego rodzaju wirtualne produkty, z których konsumenci mogą korzystać w metawszechświecie: mówi się o wirtualnej elektronice, dekoracji wnętrz i zabawkach, a nawet artykułach sportowych i produktach higieny osobistej.
Ludzie mogliby kształtować swoje środowisko wirtualnej rzeczywistości tymi wirtualnymi przedmiotami, tak jak robią to w swoich fizycznych domach. W końcu założyciel Facebooka, Mark Zuckerberg, wyobraża sobie metaverse jako wirtualny świat, w którym konsumenci mogą zabrać ze sobą swoje przedmioty i akcesoria wszędzie, od spotkań roboczych online po udział w koncercie VR z przyjaciółmi.
Walmart z własną kryptowalutą
W związku z tym cała gospodarka rozwinęłaby się wokół kupowania i sprzedawania tych wirtualnych przedmiotów, a Walmart wyraźnie chce być pierwszym, który zareaguje. Ponieważ kryptowaluty są środkiem płatniczym w metaverse, Walmart rozważa również stworzenie własnej kryptowaluty. Według CNBC w tym celu złożono osobny wniosek o znak towarowy.
Nie wiadomo, jak konkretne są to plany. Detalista podkreśla, że nieustannie poszukuje nowych pomysłów i technologii, ale nie wszystkie przekształcą się w rzeczywisty produkt lub usługę.
Niemniej jednak marki detaliczne z pewnością wyczuwają biznes w metawszechświecie. W zeszłym tygodniu brytyjska sieć domów towarowych Selfridges ogłosiła wprowadzenie na rynek ekskluzywnych dzieł NFT autorstwa Victora Vasarely'ego, znanego z iluzji optycznej „Op-Art” z lat 60. XX wieku. W tym samym czasie dom mody Paco Rabanne wystawił na aukcje niektóre ze swoich historycznych sukienek jako cyfrowe nadruki NFT. Amerykańskie marki modowe Urban Outfitters, Ralph Lauren i Abercrombie & Fitch podobno w ostatnich tygodniach zarejestrowały znaki towarowe z myślą o otwarciu wirtualnych sklepów.