Organic Farma Zdrowia wchodzi we franczyzę, ma ambitne plany rozwoju

– Organic Farma Zdrowia prowadzi największą sieć sklepów z produktami ekologicznymi w kraju. Obecnie dysponujemy 39 własnymi placówkami, ale chcemy rosnąć szybciej niż rynek. Dlatego opracowaliśmy program franczyzowy, który będzie podstawą naszego wzrostu w kolejnych latach – mówi Sławomir Chłoń, Prezes Organic Farma Zdrowia.
W jego ocenie do końca 2020 roku sieć spółki łącznie ze sklepami partnerskimi będzie składała się
z co najmniej 100 sklepów w największych polskich miastach. – Sto sklepów to plan minimum. Zakładając pozytywny scenariusz w kolejnych latach będziemy otwierali po kilkanaście, a w dalszej przyszłości może nawet po kilkadziesiąt sklepów rocznie – mówi prezes Chłoń.
Oferta franczyzy skierowana jest zarówno do właścicieli już istniejących sklepów, jak i osób szukających pomysłu na biznes. Koszt uruchomienia sklepu zależy od jego powierzchni
i lokalizacji (galeria handlowa czy sklep na ulicy). Zatowarowanie oraz wyposażenie placówki o powierzchni 60 mkw. w sprzęt i infrastrukturę techniczną wiąże się dla franczyzobiorcy
z kosztem ok. 150 tys. zł netto.
Wstępna opłata licencyjna wynosi 10 tys. zł netto, koszty bieżące to 1 proc. opłaty marketingowej oraz procentowa opłata liczona od obrotu sklepu netto.
- Poza tym partner otrzyma od nas wsparcie marketingowe oraz zostanie przez nas przeszkolony – mówi prezes Chłoń. Podkreśla jednocześnie, że Organic Farma Zdrowia ze względu na swoją pozycję jest w stanie uzyskać ceny za ekologiczne produkty, które nie są dostępne dla właścicieli pojedynczych sklepów.
Polski rynek żywności ekologicznej rozwija się w tempie 15-20 proc. rocznie. W tym roku jego wartość prawdopodobnie wyniesie ok. 750 mln zł, a sprzedaż o wartości miliarda złotych w ocenie Organic Farma Zdrowia zostanie osiągnięta w 2017 roku.