Właściciel Biedronki zapłacił 9,57 mln euro prowizji za płatności elektroniczne

Jest to o wiele większa kwota, niż w pierwszym półroczu 2014 r. (6,57 mln euro).
Grupa w styczniu 2015 r. w Pingo Doce wycofała praktykę płacenia gotówką przy zakupach do 20 euro, natomiast w zeszłym roku wprowadziła elektroniczne rozwiązania płatnicze w sieci Biedronka.
W sklepach Biedronka około 27 proc. transakcji płatniczych w zeszłym roku zostało dokonanych za pomocą kart kredytowych i debetowych.
W całym roku 2014 koszty dla firmy związane z tymi środkami płatniczymi osiągnęły poziom 19,1 mln euro.
Jak pisze Jornal de Negócios, inny koszt operacyjny grupy, który zwiększył się w pierwszym półroczu tego roku to nakłady inwestycyjne na reklamę. Od stycznia do czerwca 2015 roku kwota przeznaczona na reklamę wyniosła 36,61 mln euro, co stanowi wzrost o 23,7 proc. wobec 29,58 mln euro przeznaczonych w roku w pierwszym półroczu 2014 r.
Przypomnijmy, w okresie sześciu miesięcy 2015 r. skonsolidowana sprzedaż Grupy wyniosła 6,64 mld euro w porównaniu do 6,05 mld euro w pierwszym półroczu 2014 r. EBITDA wzrosła o 6,3 proc. do 363 mln euro.
Sprzedaż samej sieci Biedronka wyniosła 4,49 mld euro w porównaniu do 4,09 mld euro w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Sprzedaż sieci Pingo Doce to 1,62 mld euro, Recheio - 393 mln euro, pozostałych - 129 mln euro.
Sprzedaż LfL Biedronki wzrosła o 2,6 proc., Pingo Doce o 3,8 proc., Recheio o 4,4 proc.
Na koniec czerwca br. sieć Biedronka liczyła 2 655 sklepów (w II kw. otwarto 25 punktów wobec 58 w I kw., zaś w całym półroczu zamknięto 15 placówek).