Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Aldi na wojnie cenowej

Aldi rusza z nową falą obniżek cen na brytyjskim rynku w odpowiedzi na konkurencję ze strony sieci Morrisons. Niemiecki dyskonter prowadzi politykę utrzymywania przewagi cenowej w wysokości do 38 proc. w stosunku do Morrisons, który niedawno obniżył ceny jako część inicjatywy "Crunch Morrisons". W ten sposób Aldi chce zdyskredytować konkurenta i przyciągnąć klientów z powrotem do swoich sklepów.
Reklama

- Nasze przesłanie do klientów jest jasne: nikt nie zagrozi naszej pozycji lidera niskich cen. Sklepy Aldi oferują najniższe ceny w całej Wielkiej Brytanii. Naszą sieć stać na inwestowanie w ceny, mamy wypracowane długoterminowe kontrakty z dostawcami  - powiedział CEO Aldi Matthew Barnes. 

W ostatnich latach Aldi i Lidl konsekwentnie zwiększają udziały w brytyjskim rynku kosztem rywali. Sieci oferują ogromne zniżki, a ich polityka katalizuje "wojnę cenową". Rękawicę próbują podjąć rodzime sieci supermarketów - cenowo chcą się zbliżyć do przeciwników, a mogą to osiągnąć jedynie poprzez obniżanie kosztów.

Według Kantar Worldpanel, w ciągu 12 tygodni do 3 stycznia 2016 r Aldi miał 38-proc. przewagę nad Morrisons jeśli chodzi o średni koszyk zakupowy. W stosunku do Tesco ta przewaga cenowa wyniosła 39 proc., a w stosunku do Adsa - 33 proc. Przewaga nad siecią Waitrose, która znajduje się na drugim biegunie cenowym, wyniosła aż 84 proc. 

W tym roku Aldi chce otworzyć ponad 80 nowych supermarketów w Wielkiej Brytanii i zwiększyć liczbę sklepów do 700. 

Aldi i Lidl pojawiły się w Wielkiej Brytanii 10 lat temu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum