Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Frisco.pl: Towarujemy mądrze, straty żywności niższe niż 1 proc.

Żywność jest marnowana nie tylko w naszych domach. Już sami producenci są odpowiedzialni za 39 proc. generowanych odpadów żywnościowych. Na etapie sprzedaży i dystrybucji powstaje ich 5 proc.
Reklama

Produkty spożywcze zmarnowane przez sklep to realnie utracone pieniądze, wydane na kupno towaru, który się nie sprzedał. – Jest to duży problem szczególnie dla małych sklepów, mających niskie marże, rzędu 2 proc. Pieniądze, które można zaoszczędzić, są w skali całego przedsiębiorstwa bardzo duże, dlatego sklepy muszą myśleć o tym, jak się towarują – zaznacza w wywiadzie dla serwisu infoWire.pl Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl.

Stacjonarne sklepy spożywcze powinny stosować nowoczesne metody planowania zakupów. Warto np. korzystać z systemu ERP, czyli planowania zasobów przedsiębiorstwa. – We Frisco przy zamawianiu produktów świeżych stosujemy metodę just-in-time. Towarujemy taką ilość produktów, która dokładnie odpowiada zamówieniom złożonym przez klientów – informuje rozmówczyni. W przypadku produktów nabiałowych, które nie zostały sprzedane, a których termin ważności się kończy, można robić specjalne promocje bądź umożliwiać zakup tych towarów pracownikom. Dzięki temu straty są niższe niż 1 proc.

Wprowadzenie w Polsce kar dla branży spożywczej podobnych do tych we Francji miałoby realne przełożenie nie tylko na ilość marnowanej żywności przez sklepy. Każdy dodatkowy wydatek, np. zapłata kary finansowej, to ubytek w zyskach, to pieniądze, których nie można zapłacić pracownikom. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.