Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Zakupy mobilne wspierają zakupy stacjonarne

3/4 internautów deklaruje posiadanie urządzeń mobilnych, na których realizujemy pięć aktywności typu „smart”. Jak wynika z 2 edycji raportu Izby Gospodarki Elektronicznej pt. „M-commerce. Kupuję mobilnie” widać znaczny wzrost aktywnego wykorzystania urządzeń mobilnych w kontekście zakupowym, w szczególności smartfona. Przeglądając Internet lub wyszukując informacje o produktach wykorzystuje go już 49% badanych, czyli o 7 p.p. więcej niż rok temu. Spadło natomiast wykorzystanie zakupowe urządzeń pełnowymiarowych jak PC i laptop.
Reklama

“M-Commerce. Kupuję mobilnie” to druga edycja raportu Izby Gospodarki Elektronicznej opracowanego na podstawie badania Mobile Institute. Raport kompleksowo analizuje rosnący w siłę trend zakupów mobilnych wśród Polaków.


- Współczesny konsument jest omnichannelowy, a kanał mobile z roku na rok odgrywa większą rolę w jego doświadczeniu zakupowym. Polacy kupujący mobilnie korzystają też z bankowości mobilnej. Sklepy - zarówno te, które już funkcjonują wielokanałowo, jak i te, które jeszcze tego nie robią - muszą dostosować swoją percepcję klienta do nowych realiów. Bowiem 72% konsumentów kupuje tę samą markę w różnych miejscach i oczekuje spójnej oferty w każdym z nich - mówi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Zarządu, Izba Gospodarki Elektronicznej.

Warto zauważyć, że w stosunku do wyników prezentowanych w I edycji raportu, w 2015 roku, wzrosła popularność smartfona zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn, ale to kobiety eksploatują go mocniej w poszczególnych etapach procesu zakupowego jak przeglądanie ofert czy szukanie inspiracji. Ciekawe różnice w korzystaniu z urządzeń z dostępem do sieci widać także w poszczególnych grupach wiekowych. Konsumenci poniżej 18 roku życia znacznie intensywniej niż rok temu wykorzystują zakupowo urządzenia mobilne. Smartfon zyskał na znaczeniu w każdej grupie wiekowej, ale najsilniej wśród najmłodszej i najstarszej części konsumentów. W celach związanych z zakupami najczęściej jest używany przez konsumentów w wieku 25-34 lata. Z kolei laptopowi wierni pozostają przedstawiciele grupy wiekowej 55+, a PC osoby w wieku 45-54 lata.

39% konsumentów mobilnych regularnie realizuje zakupy wykorzystując do tego urządzenie mobilne. Co więcej, osoby, które rozpoczynają proces zakupowy na takim urządzeniu, znacznie częściej także na nim je kończą, finalizując zakup. W przypadku smartfona jest to 76% konsumentów, zaś tabletu 70%. Najczęściej z urządzeń mobilnych korzystamy w domu (51% wskazań) oraz będąc w podróży (36% wskazań). Co czwarty posiadacz urządzenia mobilnego korzysta z niego w różnych punktach sprzedaży - w sklepie, restauracji czy w kinie. Jest to wyraźny sygnał dla podmiotów sprzedających w internecie, że rozwiązania zakupowe muszą być dostosowane do kanału mobilnego. Warto też podkreślić, że osoby, które deklarują zakupy mobilne, są też znacznie bardziej aktywne jeśli chodzi o wykorzystanie smartfona bądź tabletu w całym procesie okołozakupowym. Znacznie częściej porównują ceny i oferty, poszukują informacji i opinii ale także - co ciekawe - sprawdzają lokalizację sklepów stacjonarnych. Najwyraźniej zakupy mobilne nie tylko nie zniechęcają większości konsumentów do zakupów stacjonarnych, ale wręcz je wspierają.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum