Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Właściciel Lidla i Kauflandu notuje sprzedaż na poziomie 90 mld euro

Grupa Schwarz osiągnęła w roku finansowym 2016, który zakończył się 28 lutego 2017 r., sprzedaż netto w wysokości 90,2 mld euro (wzrost o 5,2 proc.). 


Reklama

Pomimo tego, że Grupa odnotowała niższy wzrost niż w poprzednich dwóch latach, gdy sprzedaż rosła między 8% a 9% rocznie, analitycy IGD Retail Analysis uważają, że wzrost przychodów w wysokości 5,2% jest silny.

Lidl w Niemczech odnotował wzrost sprzedaż o 5,7 proc. do 20,4 mld euro, podczas gdy przychody sieci Kaufland wzrosły nieznacznie o 0,7% do 13,6 mld euro.

Innym rynkiem, na którym sieć Lidl radzi sobie bardzo dobrze jest Hiszpania, gdzie wykazała wzrost sprzedaży o 9,4% do 3,3 mld euro. W Austrii przychody Lidla wzrosły o 10% do poziomu 1,2 mld euro.

Grupa Schwarz planuje zainwestować w tym roku 7 mld euro, skupiając się na remontach sklepów Kaufland i kontynuowaniu testów kanału e-commerce.

W przeciwieństwie do Kauflandu, sieć Lidl zmieniła strategię rozwoju kanału e-commerce. Sieć wejdzie w sprzedaż przez internet w Chinach. Ponadto, Lidl uruchomi 20 sklepów w USA.

Schwarz Group należy do Dietera Schwarza. Niedawno znalazł się on na czele zestawienia najbogatszych Niemców. Bloomberg wylicza majątek Schwarza na ok. 21,9 mld dolarów. W ciągu roku miał powiększyć się o ok. 1 mld. To daje mu 30. miejsce na świecie.

W samej Polsce działa ok. 600 sklepów sieci Lidl i 200 supermarketów Kaufland. Łącznie grupa Schwarz prowadzi ponad 10 tys. sklepów. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum