Koszyk cen: Biedronka dogoniła lidera cenowego, bo nie odpuszcza inwestycji w ceny

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl pierwszy raz od 8 lat, czyli od czasu powstania projektu, Biedronka niemal zrównała się z wieloletnim liderem rankingów cenowych - siecią Auchan. Jak wynika z danych finansowych Biedronki za I pół. 2017 roku sieć kontynuuje strategię inwestycji w ceny, a jej przychody rosną w tempie 9 proc. w ujęciu LfL. Jednocześnie zgodnie z danymi GUS inflacja w maju i czerwcu wyniosła już 3,7 proc. Oznacza to, że przy tej skali biznesu Biedronka jest w stanie wziąć część wzrostów cen żywności na siebie, zaś konkurenci są zmuszeni przerzucać je na klientów. Stąd awans w rankingu cenowym na pozycję wicelidera.
Jednocześnie ceny w przedziale 250-260 zł za 50 produktów oferuje 7 sieci: 3 hipermarkety i 4 dyskonty: Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Netto, Aldi. Oznacza to, że różnica cenowa między tymi sieciami zaczyna być symboliczna, a o wyborze przestaje decydować przewaga cenowa, zaczyna natomiast bliskość i asortyment.
A oto szczegółowe wyniki lipcowego monitoringu Koszyka cen w 5 sieciach hipermarketów:
Przeczytaj także:
W ostatnim tygodniu Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka od 247,5 zł we Wrocławiu do 250 zł w Lublinie. Oznacza to podwyżkę o ok. 5 - 10 zł dla większości badanych lokalizacji (w maju ceny w Auchan kształtowały się: od 237,27 zł we Wrocławiu do 251 zł w Poznaniu). W porównaniu rdr. ceny w sieci wzrosły o 10-15 zł w zależności od lokalizacji.
W Carrefour podobne zakupy kosztują od 255,71 we Wrocławiu do 258,75 w Krakowie. W maju Carrefour oferował 50 produktów w cenie od 258,86 zł w Lubinie do 262,30 w Krakowie.W ujęciu rdr. ceny są obecnie wyższe o ok. 12-15 zł w zależności od miasta.
W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić w cenie od 258,77 na Górnym Śląsku do 262,5 zł w Bydgoszczy. W maju ceny w tej sieci kształtowały się na poziomie od 251,5 do 256 zł. Oznacza to podwyżkę na poziomie 6-7 zł na przestrzeni od maja do lipca. W ujęciu rdr. ceny za 50 produktów z Koszyka wzrosły o 10-20 zł w zależności od miasta.
W hipermarketach Tesco w ostatni weekend ceny oscylowały wokół 272,85 zł względem 279,5 zł i były niższe od tych notowanych w maju br. o 7 zł i o tylko 5 zł wyższe niż w sierpniu 2016. Oznacza to, że Tesco zamierza poprawić swój wizerunek cenowy i powalczyć o przyciągnięcie klientów zorientowanych na cenę.
Sieć E.Leclerc w zależności od miasta ma bardzo różne ceny: od 265,31 zł w Warszawie do 325,64 zł w Bydgoszczy. W maju ceny w tej sieci kształtowały się od 286 w Trójmieście do 301,5 zł w Bydgoszczy, co oznacza stabilizację cen dla Trójmiasta, obniżkę dla Warszawy o 35 zł i podwyżkę o 25 zł dla Bydgoszczy. W ujęciu rdr. ceny wzrosły o 10-30 zł w zależności od lokalizacji.
Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 8 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.
Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl w weekend 21-23 lipca 2017 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 12:27 Zmiany w zarządzie Carlsberg Polska - kobiety mają większość w zarządzie
- 12:23 Na listach zakupowych dodajemy produkty fit, usuwamy izotoniki
- 12:16 Do 1 lutego trzeba złożyć formularz ZUS IWA za 2020 r.
- 12:13 Gang Fajniaków wspiera program Pajacyk
- 12:10 Lagardere Travel Retai z preferencyjną pożyczką na ponad 14 mln zł, Wojas...
- 11:55 Lidl dziękuję swoim pracownikom wypłacając po 200 funtów premii
- 11:52 Apple zaleca ostrożność osobom z rozrusznikiem serca
- 11:47 Gatta: Każdą lokalizację zbadamy pod kątem rentowności i wyników
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
ZPP: W branży RTV/AGD podatek handlowy zapłacą tylko polskie firmy
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Lokal użytkowy, Warszawa, 57.43 m², wynajmę lokal użytkowy
- Mieszkanie, Warszawa, Cybernetyki, 24.64 m², wynajmę mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice (Śródmieście), Plac Grunwaldzki, 17.78 m², wynajmę mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław, Kościuszki, 27.63 m², wynajmę mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.