Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Amazon czerpie korzyści z zakupu Whole Foods. Rośnie sprzedaż online

Zakup sieci Whole Foods najwyraźniej opłacał się spółce Amazon. Po gwałtownym wzroście odwiedzalności sklepów sieci, teraz spółka czerpie korzyści ze wzrostu zakupów artykułów spożywczych przez internet – informuje ESM, za agencją Bloomberg.
Reklama

Przypomnijmy, że w ubiegłym miesiącu Amazon sfinalizował zakup Whole Foods za 13,7 mld USD. W dniu sfinalizowania przejęcia Amazon ogłosił wielką akcję obniżania cen w sklepach Whole Foods, na wybrany asortyment. Obniżki miały sięgać nawet 43 proc. Zamieszanie związane z obniżaniem cen sprawiło, że w ciągu jednego tygodnia odwiedzalność sklepów sieci wzrosła o 25 proc.

Ponadto, natychmiast po sfinalizowaniu transakcji Amazon umieścił w swoim e-sklepie około 2 tysięcy produktów znajdujących się w ofercie Whole Foods. W efekcie, według szacunków One Click Retail, w pierwszym tygodniu sprzedaż ogółem produktów Whole Foods wyniosła około 500 tys. USD.

Jednak znacznie bardziej imponująca była szybkość, z jaką Amazon rozpoczął sprzedaż produktów Whole Foods online, gdyż taka integracja sprzedaży dwóch dużych podmiotów powinna zająć przynajmniej kilka miesięcy.

Jak oceniają eksperci, Amazon do tej pory musiał wkładać wiele wysiłku w rozwój sprzedaży online produktów spożywczych. Teraz otrzymał dodatkowy bonus w postaci znanej i zaaprobowanej marki. Klienci nie muszą już sprawdzać tego, co kupują, gdyż marka Whole Foods udowodniła już swoją jakość.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum