Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Abyss Glass: Nasze interaktywne lustra łączą kanał e-commerce ze sklepami stacjonarnymi

Lustro, które „rozmawia” z klientem i przedstawia mu ofertę, a także przymierzalnia, która sama podpowie co wybrać i pomoże sfinalizować transakcję – to już rzeczywistość. AByss Glass, firma z Katowic, stworzona przez czterech przyjaciół, podbija nie tylko polski, ale też zagraniczne rynki. Oferuje wynalazek na miarę XXI wieku.
Reklama

O firmie, jej planach i dotychczasowych wdrożeniach rozmawiamy z Jakubem Kapuścikiem, jednym z założycieli Abyss Glass i jego CTO – dyrektorem ds. technologii.

Jak powstała firma Abyss Glass i skąd wziął się pomysł na interaktywne lustra?

Abyss Glass to bardzo młoda firma. Została założona około 3 lat temu przez czwórkę przyjaciół. Jako założyciele znamy się od czasów gimnazjalnych. Często spotykaliśmy się i rozmawialiśmy na różne tematy. Lustra interaktywne były jednym z nich i okazało się, że akurat one miały zmienić nasze życie. 

Pierwszy rok spędziliśmy nad pracą nad możliwie najwyższą jakością odbicia i obrazu. Nasze lustra muszą być wysokiej jakości zwierciadłami, a treść nie może odbiegać jakością od standardowych nośników. Dzięki przywiązaniu dużej wagi do jakości od początku firmy żadne z naszych luster nie uległo awarii.

Czy może Pan opisać, na czym polega „niezwykłość” interaktywnych luster?

Nasze lustro to nie tylko typowe zwierciadło, ale też skuteczny nośnik informacyjny, środek marketingowy oraz narządzie sprzedaży. Wśród najprostszych funkcji można wymienić wyświetlanie reklamy lub informacji, jednak lustra posiadają wiele funkcjonaliści, dzięki czemu jesteśmy w stanie stworzyć indywidualną koncepcję wdrożenia dla klienta, aby nasze produkty najlepiej wpasowały się w jego potrzeby. 

Lustra dzięki systemowi analizy wizyjnej są w stanie przedstawiać nam treści "skrojone na miarę". Na przykład kobiecie lustro nie zaproponuje reklamy "pianki do golenia", tylko np. krem do rąk lub cień do oczu. Pozwala nam to na dosyć dokładne targetowanie informacji. Możemy również prosić klienta o uśmiech i dopiero wtedy wyświetlić mu daną treść np. z kodem promocyjnym. Nasze lustra zbierają dane i dzięki temu jesteśmy  w stanie przedstawić klientowi szczegółowe raporty dotyczące tego kto i jak reagował i wchodził i interakcję z treściami przedstawianymi na lustrach.

Gdzie zostały do tej pory wdrożone interaktywne lustra firmy Abyss Glass?

Nasze lustra można znaleźć między innymi w sklepach sieci Inglot, gdzie pozwalają klientom na zapisanie swojego wyglądu z wykorzystaniem kosmetyków firmy. Znajdują się także w oddziałach Alior Banku gdzie służą jako efektywne narzędzie do komunikowania nowej oferty.

W biurowcach i miejscach przestrzeni publicznej lustra służą jako nośnik reklamy i informacji. Ich potencjał jest bardzo duży - w sieciach odzieżowych lustro może pełnić funkcje interaktywnej przymierzalni, w salonach optycznych pomoże nam dobrać odpowiednie oprawki w zależności od naszego kształtu twarzy. Z kolei na siłowniach lustro pomaga przeprowadzić spersonalizowany trening, a w toaletach na stacjach benzynowych lustra pełnią rolę marketingową. Pokazujemy je także często na targach i eventach, gdzie firmy wykorzystują lustra, aby przyciągnąć więcej osób do swojego stoiska.

Czy wynalazek może przyczynić się do wzrostu sprzedaży?

Nasze lustra zostały stworzone z myślą o tym aby zwiększyć sprzedaż i tak też są zwykle wykorzystywane. Lustra naturalnie przyciągają uwagę przez co można łatwiej zwiększyć zaangażowanie klientów i poinformować ich o ofertach, z których nie wiedzieliby, że mogą skorzystać. Przekaz jest też bardziej "osobisty", ponieważ jednocześnie cały czas widzimy swoje odbicie.

Czy segment handlu detalicznego może skorzystać na tym wynalazku?

Jak najbardziej. Obecnie oferujemy nowy produkt, jakim jest wirtualna przymierzalnia. Jest to połączenie luster interaktywnych z tagami RFID. Lustro jest w stanie rozpoznać, bez potrzeby obecności kamery, wniesione produkty oraz przedstawić nam ich opis, dostępne rozmiary, kolory oraz pasujące dodatki. 

Bardzo często zdarza się, że gdy weźmiemy do przymierzalni podobające nam się ubranie okazuje się, że wybrany rozmiar jednak na nas nie pasuje. Wiele osób, gdy wyjdzie na sklep aby poszukać pasującego rozmiaru, nie wróci już do przymierzalni i nie dokona zakupu. Znajdziemy coś innego co nas zaciekawi lub zajmuje nam to zbyt wiele czasu i zapomnimy o danym produkcie. Jest to ogromna strata dla sieci odzieżowych, gdyż klient był już bardzo blisko decyzji zakupowej. Dzięki wirtualnej przymierzalni klient może jednym kliknięciem zamówić dodatkowy rozmiar lub inną wersję kolorystyczną. W przypadku, gdyby danej wersji nie było obecnie na magazynie, istnieje możliwość zamówienia produktu bezpośrednio do domu, dzięki połączeniu ze sklepem internetowym. Klient mógł już się przekonać o jakości i "dotknąć" produktu więc konwersja może być zdecydowanie większa niż przez sam sklep internetowy. Obecnie wdrażamy również opcje płatności z poziomu luster dzięki integracji z terminalami POS. Umożliwi to dokonanie zakupów bezpośrednio z poziomu przymierzalni z pominięciem kolejki do kasy.

Jakie sieci handlowe były do tej pory zainteresowane wynalazkiem firmy Abyss Glass? Czy spółka rozmawiała już ze spółką LPP, która wdraża technologię RFID ?

Mieliśmy okazję rozmawiać z wieloma polskimi sieciami odzieżowymi. Obecnie przeprowadzamy pilotażowe wdrożenia, w związku z tym nie możemy jeszcze ujawniać z jakimi sieciami nawiązaliśmy współpracę. Mam nadzieję, że w przeciągu najbliższych miesięcy będziemy mogli pochwalić się pierwszymi dużymi wdrożeniami wirtualnej przymierzalni. 

Bardzo uważnie śledzimy transformację zachodzącą w sieciach należących do LPP. Pan Jacek Kujawa, wiceprezes LPP ds. logistyki i IT mówił niedawno w wywiadzie, że RFID pozwoli zaoferować klientom produkt dopasowany do ich indywidualnych potrzeb. Mówił, że wdrożenie RFID to kolejny krok w ewolucji LPP od firmy odzieżowej w kierunku modowej firmy technologicznej. Uważamy, że nasz produkt bardzo dobre wpasowuje się opisaną strategię LPP i liczymy na to, że nasze drogi się zejdą na dłużej.

Jakie spółka ma plany odnośnie rozwoju tego wynalazku? Kiedy może on zostać wdrożony na dużą skalę?

Cały czas staramy się udoskonalać nasz produkt i obecnie jesteśmy już w fazie stopniowej ekspansji na rynki zagraniczne. Udało nam się stworzyć produkt "pudełkowy", który możemy wysłać w dowolne miejsce na świecie. Nasz system jest modularny, co oznacza, że jesteśmy w stanie zaoferować klientom funkcjonalności skrojone na miarę.

Obecnie naszym głównym kierunkiem rozwoju jest wirtualna przymierzalnia oraz lustro z systemem analizy wizyjnej. Pracowaliśmy nad tymi produktami przez ostatni rok i są one gotowe do sprzedaży na szeroką skalę. Obecnie naszymi głównymi rynkami są: Polska, Niemcy oraz USA, gdzie spodziewamy się w najbliższym czasie kilku większych wdrożeń.

Czy widać już pierwszy wpływ na sprzedaż w sklepach, które wdrożyły interaktywne lustra?

Tak. Otrzymujemy bardzo pozytywne informacje od firm z którymi współpracujemy. W zależności od celu projektu, firmy zwiększają sprzedaż lub zaangażowanie klienta, które później odbija się pozytywnie na sprzedaży.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum