Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Analitycy prognozowali, że sprzedaż LfL Biedronki w III kw. wyniesie 2 proc. a nie 0,8 proc.

Zaskoczeniem dla analityków Haitong Bank okazała się sprzedaż Biedronki w ujęciu LfL w III kw. na poziomie 0,8 proc. (wobec prognozowanych przez analityków 2 proc.). Pomimo tego eksperci wierzą, że taki wynik spowodowany jest głównie przez czynniki rynkowe: wyjątkowo ciepłą pogodę i zakazu handlu w niedziele, a nie osłabienie pozycji konkurencyjnej Biedronki.
Reklama

W tej sytuacji analitycy obniżyli prognozę sprzedaży LfL na cały 2018 rok do 2,9 proc. z 3,4 proc., przy założeniu, że sprzedaż LfL w IV kw. wyniesie 2 proc., zauważając jednocześnie, że w III kw. wzrosła marża EBITDA sieci do 7,5 proc. Na lata 2019-2020 zaś utrzymali prognozę sprzedaży na niezmienionym poziomie.

Na spadek sprzedaży LfL w III kw. złożył się spadek wartości koszyka zakupowego o 1 proc. i wpływ zakazu handlu o 2 proc. Jednocześnie analitycy wskazują, że w Polsce ogólnie spowolnił wzrost sprzedaż żywności. W II kw. było to 5,4 proc., a w III kw. już tylko 1,9 proc. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum