Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: W Polsce jest miejsce dla twardych dyskontów, ale poza głównym nurtem

- Dotychczasowy rozwój rynku dyskontów motywowany był, poza inwestycjami w rozwój numeryczny sieci dyskontowych, świetnym odpowiadaniem na potrzeby konsumentów w zakresie asortymentu i sposobu robienia zakupów. Na dalszy rozwój tego formatu może mieć wpływ obecna sytuacja ekonomiczna - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Konrad Wacławik, Client Team Manager w Nielsen Connect Polska.
Reklama

Rynek dyskontów w Polsce notuje sukcesywne wzrosty od wielu lat. Sklepy dyskontowe stanowią obecnie ok. 1/3 polskiego rynku detalicznego, co w odniesieniu do części krajów europejskich jest wynikiem wysokim, ale nie najwyższym. W krajach takich jak: Norwegia, Dania czy Belgia dyskonty mają jeszcze silniejszą pozycję.

- Dotychczasowy rozwój rynku dyskontów motywowany był, poza inwestycjami w rozwój numeryczny sieci dyskontowych, świetnym odpowiadaniem na potrzeby konsumentów w zakresie asortymentu i sposobu robienia zakupów. Dyskonty zapewniają wiele korzyści: miejsce zakupów blisko domu, niższą cenę, rozwój oferty BIO, marek własnych etc. Obecnie sieci dyskontowe zbliżyły się bardzo mocno w swoim koncepcie do małych, nieraz ekskluzywnych supermarketów czerpiąc z różnych kanałów to, co najlepsze. Stwarza to zatem miejsce dla sieci, które będą pozycjonowały się jako tak zwane "hard dyskonty", gdzie główny cel położony jest na komunikację ceny, zapewnienie dużego zapasu produktów w najbardziej konkurencyjnych cenach, odpuszczając kwestie ekspozycyjne czy marketingowe - uważa Konrad Wacławik.

Zdaniem eksperta Nielsena, na potencjalny rozwój tego formatu może mieć wpływ obecna sytuacja ekonomiczna. - Wzrost cen żywności, perspektywy na rynku pracy i zapowiadany wzrost bezrobocia z pewnością skłoni kupujących do poszukiwania tańszych produktów. Innym argumentem, który przemawia za faktem, że jest miejsce dla tego typu sklepów, może być obserwacja wskazana podczas wydarzenia Trend Week K20. Badacze wskazali na brak specjalizacji sieci sklepowych obecnych na rynku w docieraniu do precyzyjnie określonej grupy konsumentów. Kanał twardych dyskontów skupiając się ofertą i komunikacją na konsumencie poszukującym najniższej ceny mógłby wpasować się w potrzeby tej części osób i zdobyć grupę wiernych klientów - tłumaczy Konrad Wacławik.

Przedstawiciel Nielsena dodaje, że nie możemy jednak zapomnieć, że obecnie kluczowe dla Polaków jest poszukiwanie dobrej jakości za odpowiednią cenę. - Klienci przez ostatnie lata zdecydowanie częściej zwracają uwagę na jakość produktów. Mimo pandemii i trudniejszej sytuacji, obecnie nadal obserwujemy rozwój trendów EKO, dbania o zdrowie, produktów funkcjonalnych. Będzie to z pewnością wyzwanie dla formatu twardych dyskontów, jednocześnie kiedy inni gracze na rynku nie zapominają o komunikacji cenowej swoich ofert. Obserwując jednak sytuację gospodarczą oraz obecne portfolio sieci na rynku w Polsce możemy zaryzykować stwierdzenie, że miejsce dla twardych dyskontów jest, choć wydaje się znajdować bardzo specyficznego i konkretnego odbiorcę, na ten moment raczej nie tego z głównego nurtu - podsumowuje.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.