PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

11 spółdzielni Społem na 'Liście 2000" - "Rzeczpospolitej'

Autor: Rzeczpospolita/portalspozywczy.pl 2 grudnia 2009 12:26

Pod koniec listopada Rzeczpospolita opublikowała 'Listę 2000. Polskie przedsiębiorstwa', prezentując w niej osiągnięte w ubiegłym roku wyniki finansowe 2000 największych przedsiębiorstw w naszym kraju.

Wśród 2000 największych firm w Polsce znalazło się 11 spółdzielni spożywców, na następujących pozycjach i z następującymi przychodami ze sprzedaży w 2008 roku:

1. "Społem" PSS w Białymstoku - poz. 806 - 325.664 tys. zł i była to jedyna spółdzielnia, której udało się znależć wśród 1000 największych firm.

Kolejno: 

2. "Społem" PSS w Szczecinie - poz.1426 - 167.843 tys. zł
3. Spółdzielnia Spożywców "Mokpol" w Warszawie - poz.1506 - 156.395 tys. zł
4. "Społem" PSS w Olsztynie - poz.1573 - 146.732 tys. zł
5. "Społem" PSS w Poznaniu - poz.1680 - 134.000 tys. zł
6. "Społem" PSS w Łodzi - poz.1785 - 124.000 tys. zł
7. "Społem" PSS w Kielcach - poz.1793 - 123.489 tys. zł
8. "Społem" WSS Praga Południe w Warszawie - poz.1835 - 120.177 tys. zł
9. "Społem" PSS w Rzeszowie - poz.1926 - 113.467 tys. zł
10. "Społem" PSS "Jedność" w Częstochowie - poz.1940 - 112.915 tys. zł
11. "Społem" PSS Północ we Wrocławiu - poz.1974 - 110.528 tys. zł.

W Polsce działa obecnie ponad 390 spółdzielni Społem, do których należy ok. 5,5 tys. sklepów. Zrzeszonych w KZRSS Społem jest ok. 275 spółdzielni, które zarządzają 4 tys. placówek handlowych, o rocznym obrocie ok. 7,7 mld zł. Wraz z niezrzeszonymi spółdzielniami obrót wszystkich spółdzielni społemowskich może sięgnąć nawet 10 mld zł. 

Jak wynika z analizy Dun & Bradstreet słabnącą kondycję finansową wykazują sklepy Powszechnej Spółdzielni Spożywców Społem. - Skostniała struktura organizacyjna, brak środków na promocję i reklamę oraz wyższe ceny w ogromnym stopniu wpłynęły na znaczne osłabienie kondycji finansowej poszczególnych sklepów. W efekcie Społem nie wytrzymuje konkurencji z powstającymi jak grzyby po deszczu dyskontami, które oferując ceny o 20 30 proc. niższe wypierają je z rynku - mówi Tomasz Starzyk, specjalista z firmy doradczej Dun and Bradstreet Poland.

- Ponadto wydaje się, że Społem praktycznie nie istnieje na rynku reklamy. A czas antenowy lokalnych rozgłośni radiowych czy też TV znacznie przekracza budżety firmy przeznaczone na promocję i reklamę - dodaje Tomasz Starzyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6185
Ilość aktualnych ofert: 516776

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.