Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

30-40 mkw. wystarczy na sklep z chemią gospodarczą

Sklep z chemią gospodarczą będzie przynosił zyski, jeśli nie powstanie obok dużego marketu. Najlepsze są osiedla mieszkaniowe. Na towar potrzeba minimum 50 tys. zł - podaje Gazeta Prawna.
Reklama

Z roku na rok przybywa osób, które deklarują kupowanie domowych środków czystości w marketach. Oczywiście ze względu na organizowane w nich promocje, które pozwalają zaoszczędzić nawet 20-30 proc. ceny tego rodzaju produktów. Obecnie udział sklepów wyspecjalizowanych w sprzedaży chemii gospodarczej w tym rynku sięga około 30 proc. Dla porównania udział marketów przekracza już 40 proc.

Jednocześnie dane pokazują 10-proc. wzrost sprzedaż notowany na tym rynku. Marża na oferowanych w sklepach chemicznych towarach waha się od 20 do 30 proc. Dla właściciela zysk średnio wynosi on od 2 do 3 tys. zł. Nie licząc miesięcy przed świętami, kiedy sprzedaż rośnie o kilkadziesiąt procent.

- Zdecydowanie najlepszym miejscem a uruchomienie sklepu z chemią gospodarczą są osiedla mieszkaniowe mniejszych miast - doradza Marek Kowalski, właściciel sklepu ze środkami czystości i kosmetykami w Grudziądzu. Dodaje, że pod tego typu placówkę wystarczy powierzchnia 30-40 mkw. Na jego wykończenie i wyposażeni wystarczy 20 tys. zł, za które trzeba kupić regały do ekspozycji towaru, kasę fiskalną, ladę, telefon. - By sklep nie świecił pustkami, potrzeba przynajmniej 50 tys. zł - uważa Mirosława Bobowska, właścicielka sklepu chemicznego w Poznaniu, która postawiła na bogatą ofertę asortymentowa i na ten cel wydała dwa razy więcej pieniędzy.

W sumie na sklepowych półkach powinno się znaleźć przynajmniej tysiąc produktów, do tego z różnych segmentów cenowych, najlepiej różnych marek.

W mniejszych sklepach konsumenci szukają przede wszystkim produktów do czyszczenia okien i dywanów. - Nie należy też rezygnować z tzw. ciężkiej chemii, czyli proszków i płynów do prania oraz płukania - dodaje Mirosława Bobowska.

W związku z rosnącym popytem na produkty ekologiczne warto ofertę wzbogacić właśnie o tego rodzaju asortyment. To z pewnością pozwoli wyróżnić sklep na tle konkurencji. Dostawców ekologicznych środków czystości najlepiej szukać przez internet. Ich ceny są średnio o 20 proc. wyższe niż tradycyjnych preparatów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.