Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Analitycy Nielsena: W czasie kryzysu konsumenci nie zrezygnują z alkoholu i papierosów

Nielsen sprawdził m.in., jakie działania oszczędnościowe zamierzają podjąć konsumenci w czasach spowolnienia gospodarczego. Co ciekawe, najmniejsze oszczędności ankietowani planują robić w przypadku zakupu alkoholu (16 proc.) i papierosów (tylko 12 proc.), podczas gdy aż 36 proc. deklaruje, że będzie oszczędzać na żywności przez zastępowanie droższych marek tańszymi - pisze Puls Biznesu.
Reklama

Teoretycznie takie wyniki badań powinny cieszyć producentów alkoholi i papierosów. Paradoksalnie jednak, w branżach tych nastroje są minorowe. - My też nie spodziewamy się znaczącego spadku konsumpcji papierosów w Polsce. Z powodu podwyżek akcyzy sprzedaż idzie jednak na razie kiepsko, przynajmniej w przypadku legalnych papierosów. Obawiamy się, że z powodu spadku dochodów konsumenci zwiększą zakupy papierosów z nielegalnych źródeł - mówi PB Jerzy Skiba, prezes Krajowego Stowarzyszenia Przemysłu Tytoniowego, reprezentującego największych producentów papierosów w Polsce.

Według PB podobny problem mają wytwórcy napojów spirytusowych. - Bardzo trudno przewidzieć, jak wpłynie kryzys na konsumpcję alkoholu. To wielka niewiadoma, tym bardziej, że tak naprawdę w Polsce kryzysu jeszcze nie mamy. Gdyby jednak sytuacja się bardzo pogorszyła, to myślę, że najbardziej ucierpi sprzedaż produktów ze średniej półki cenowej. Obronić powinny się za to bez problemu alkohole z wyższej oraz niższej półki cenowej - komentuje Leszek Wiwała, prezes Polskiego Przemysłu Spirytusowego.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.