Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Carrefour dostanie karę

Jeżeli postępowanie, które UOKiK wszczął kilka dni temu potwierdzi, że Carrefour rzeczywiście spóźnił się ze sprzedażą dwóch z 9 placówek, to firma może zapłacić nawet kilkaset tysięcy euro kary za niewywiązanie się z warunków umowy. Carrefour miał wymienione sklepy sprzedać do końca 2008 roku.
Reklama
Niewykonanie umowy będzie skutkować nałożeniem na firmę grzywny stanowiącej równowartość do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki (na dzień dzisiejszy kara może więc sięgać nawet 64 tys. euro).

Według sprawozdania, które przesłał operator do UOKiK do końca 2008 r. zostało sprzedanych 7 placówek, zaś dwie pozostałe dopiero pod koniec stycznia. - Carrefour zwlekał ze sprzedażą wyznaczonych sklepów do ostatniej chwili, nie bacząc na to, że z powodu kryzysu może mieć problem z ich pozbyciem. W listopadzie otrzymaliśmy prośbę o przedłużenie terminu, a gdy jej nie otrzymał sprzedał siedem sklepów w kilka tygodni - mówi Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W czerwcu 2007 r. Carrefour otrzymał warunkową zgodę na przejęcie spółki Ahold, zarządzająca siecią 15 hipermarketów Hypernova i 183 supermarketów Albert. Przejmujący musiał sprzedać 9 sklepów do końca 2008 r.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.