Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Chojna: Nowy Intermarche zagrożeniem dla małych sklepów

W połowie ubiegłego roku do liczącej około 7 tys. mieszkańców miejscowości Chojna (woj. zachodniopomorskie) zawitał dyskont Netto. Niespełna dwa tygodnie temu w miejscowości otworzono supermarket Intermarche. Konkurencja ze strony dużych sieci mocno daje się we znaki właścicielom mniejszych sklepów.
Reklama

- Po otwarciu nowego Intermarche odnotowaliśmy znaczny spadek obrotów. Sytuacja na niełatwym już rynku stała się jeszcze trudniejsza - mówi Urszula Karaczun, właścicielka chojnickiego sklepu spożywczo-przemysłowego.

- Pojawienie się w ubiegłym roku placówki Netto było jedną z przyczyn, która skłoniła nas do podjęcia decyzji o ograniczeniu zatrudnienia. Nowy Intermarche sprawił, że małym sklepom jeszcze trudniej jest funkcjonować. Presja cenowa jest bardzo duża. Na dodatek duża sieć przeznacza niemałe pieniądze na reklamę i informowanie ludzi o nowych promocjach, przez co skutecznie przyciąga do siebie klientów - narzeka właścicielka sklepu.

Według jej zapewnień, pomimo nierównych szans sklep stara się mocno negocjować z zaopatrującymi go hurtowniami i przeprowadzać akcje, mające na celu zachęcanie klientów do odwiedzania sklepu. W opinii naszej rozmówczyni wchodzenie pod skrzydła większych sieci franczyzowych nie jest dobrą odpowiedzią na konkurencję ze strony supermarketów. - Zgłaszali się do nas przedstawiciele Chaty Polskiej i Lewiatana, ale współpraca z sieciami tego typu dla właściciela oznacza, że przestaje być przedsiębiorcą a staje się pracownikiem - ocenia Karaczun.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.