Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dostajemy mniej towaru za tę samą cenę, w dużej paczce

Podnoszenie cen zniechęca klientów do zakupów, więc trzeba być bardziej przebiegłym. Choćby zmniejszając ilość produktu, a paczkę pozostawiając bez zmian. Klient i tak nie zauważy - pisze Gazeta.pl
Reklama

Wybierając się do supermarketu kupujesz ulubione chipsy. Zwykle decydowałeś się na średnią 170-gramową paczkę. Tym razem spostrzegasz prawie dwa razy większą Megapakę. Kupujesz. Gdy ją otwierasz, spotyka cię rozczarowanie. Z przerażeniem stwierdzasz, że nowowybrany produkt jest raptem o 55 gr cięższy.

Początkowo downsizing nie był niczym negatywnym, ale wyjściem naprzeciw klientom. Wielkie torby, np. 10-kilogramowy cukier, były niepraktyczne. Szczególnie dla singli czy fanów pikników. Zaczęto więc produkować mniejsze, jednorazowe opakowania. Czasami tracili na tym producenci. Używając mniejszych opakowań, w praktyce zużywa się mniej towaru.

Z czasem wytwórcy wpadli na lepszy pomysł. Skoro podniesienie ceny naraża na utratę zainteresowania klientów, trzeba działać sprytniej. Wystarczy zostawić podobne lub to samo opakowanie i zmniejszyć ilość towaru. Prawie nie widać różnicy. A co ważniejsze, konsument raczej jej nie zauważy. To najczęstsza, ale nie jedyna wersja downsizingu. Łagodniejsza to modyfikowanie wyglądu opakowania bez zmiany wagi. Mówiąc wprost: towaru tyle samo, tylko pudełko większe. Choćby podany wyżej przykład chipsów.

Najbardziej radykalna i dość prymitywna metoda to niedoważanie. Mamy z tym do czynienia najczęściej, gdy kupujemy produkt ważony przy ladzie np. w przypadku kiszonej kapusty. Nieodsączona jest cięższa niż odsączona. Zatem płacimy więcej. Inna możliwość: oszukiwanie na jakości. Doskonały przykład: parówki i inne wędliny. Z roku na rok jest w nich więcej wody. A ta jest oczywiście tańsza niż mięso.

Jak pokazuje badanie CBOS realizowane w 2007 r. na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, aż 78 proc. konsumentów wybierając produkt w sklepie zwraca uwagę na cenę. 69 proc. na datę ważności, a co trzeci na markę. Co ważniejsze, badanie pokazuje również, że większość z nas nie czyta etykiet na opakowaniach. Prawie połowa badanych wskazała, że dodatkowych informacji o produkcje szukamy u sprzedawców (47 proc.) i u rodziny (40 proc.). Etykietę jako źródło danych wskazało tylko 19 proc. badanych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.