Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Hale Banacha: Nieznaczny spadek sprzedaży piwa

Na przestrzeni ostatnich kilku lat rok do roku sprzedaż piwa w Halach Banacha w Warszawie kurczy się o kilka procent. Z oferty stołecznej spółdzielni klienci najchętniej wybierają dobrze rozpoznawalne marki.
Reklama

-Spadek sprzedaży nie jest znaczący, niemniej daje się zauważyć ujemny trend. Każdego roku klienci kupują 3-5 proc. piwa mniej - informuje Łukasz Fedorowicz, z działu analiz Spółdzielni „Hale Banacha". - Być może powodem jest coraz większe zainteresowanie naszych klientów winem? - zastanawia się. - Trzeba też dodać, że w okolicy jest Carrefour i Real, które mają ceny o ok. 20 proc. niższe. Jeżeli ktoś chce kupić większe ilości to raczej jedzie do nich, u nas klienci kupują zazwyczaj kilka puszek czy butelek - wyjaśnia nasz rozmówca.


Klienci wybierają głównie znane marki. Największym powodzeniem cieszy się Tyskie, Lech, Królewskie, Żywiec i Warka. - W przeciwieństwie do hipermarketów możemy pochwalić się szerokim asortymentem różnego rodzaju piw, w tym tych regionalnych. Część klientów chętnie po nie sięga, nie mają one jednak znaczącego udziału w sprzedaży. Staramy się jednak je promować - co miesiąc, dwa wystawiane są na terenie sklepu palety promocyjne - mówi Łukasz Fedorowicz.


Wkrótce rozpocznie się okres, w którym klienci kupują więcej piwa. - Zwiększoną sprzedaż obserwujemy mniej więcej od maja, czerwca do końca września. W tym roku na razie jeszcze nie widać znaczącej różnicy w porównaniu z miesiącami zimowymi. Spodziewam się, że klienci zaczną chętnie sięgać po piwo po weekendzie majowym, kiedy ustabilizuje się dobra pogoda - prognozuje Łukasz Fedorowicz.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.