Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Handlowcy popierają akcję Kupuj nasze.pl

Ruszyła kampania „Kupuj Nasze - są powody do dumy" mająca na celu zachęcenie klientów do kupowania polskich produktów. Właściciele sklepów cieszą się z pomysłu, choć zdania dotyczące szans na powodzenia programu są podzielone.
Reklama

Właściciele mniejszych i średnich sieci handlowych popierają te działania, aczkolwiek podchodzą do niego z pewną dozą sceptycyzmu. - Polacy na razie nie dorośli jeszcze do tego, aby przywiązywać wagę do tego, że produkty są polskie. Nawet w obszarze, w którym działamy [Pomorze i Kaszuby - przyp. red.], gdzie przywiązanie do kupowania polskich artykułów spożywczych jest stosunkowo duże, klienci i tak przechodzą często na produkt zagraniczny. Dużo osób wracających z zagranicy dopytuje się właśnie o towary, które widzieli na Zachodzie, a których nie ma w polskich sklepach - mówi Stanisław Młyński, prezes sieci handlowej Gryf. - Akcji na pewno nie będzie służył kryzys, bo ludzie dużo większą wagę będą przywiązywać do cen artykułów, a to czy został on wyprodukowany przez Polską czy zagraniczną firmę zejdzie na drugi plan - przewiduje. - Niemniej popieram akcję i mam nadzieję, że przyniesie ona jakieś rezultaty.

Maciej Czerwiński z sieci Nasz Sklep również widzi potrzebę promocji tego typu. - Myślę, że Polacy mogą pozytywnie odpowiedzieć na tę kampanię, choć ważne jest, by produkt był nie tylko polski ale również tani - podkreśla. - Mamy pozytywne doświadczenia ze sprzedażą produktów pod marką własną „Tanie i Nasze", które pochodzą od polskich producentów. Połączenie niskiej ceny z sygnałem, że produkt jest polski przynosi dobre rezultaty.

Według Marka Hildebrandta, właściciel sieci supermarketów w Brodnicy (województwo kujawsko-pomorskie) dużo zależy od skali nagłośnienia akcji: - Jeżeli większość mediów się do niej przyłączy, rozumiejąc, że ich zadanie polega właśnie na ochronie polskich interesów, to można spodziewać się sukcesu. Ale jeśli nie będzie się o tym odpowiednio dużo mówić, to nie spodziewałbym się jakichś wymiernych rezultatów.
- Programowi będzie służył wysoki kurs euro. Dzięki niemu polskie produkty są po prostu tańsze. To w połączeniu z ich wysoką jakością może skłaniać klientów do ich wyboru - mówi Marek Hildebrandt.


Kampania jest prowadzona na kilku obszarach. Jej pierwszym etapem jest ogólnopolska kampania społeczna. Drugi etap to kampania reklamowa polskich firm, bazująca na motywach komunikacyjnych kampanii społecznej. Trzeci etap projektu to ogólnopolski program edukacyjny pokazujący Polakom w jaki sposób codzienne decyzje zakupowe mogą przełożyć się na poprawę jakości ich życia.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.