Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ipsos: konsumenci w gorszych nastrojach

W lutym br. pesymizm Polaków wzrósł jeszcze bardziej w stosunku do i tak bardzo spadkowego pod względem nastrojów konsumenckich stycznia. Obniżka Wskaźnika optymizmu konsumentów WOK wyniosła 13 pkt - podał instytut Ipsos.
Reklama
- Obniżka doprowadziła WOK do poziomu najniższego od końca 2001 roku, czyli okresu silnego spowolnienia gospodarczego, kiedy to wzrost PKB niewiele przekraczał 1 procent - napisano w komunikacie.

- Nastroje konsumenckie spadają przede wszystkim z powodu niskich ocen klimatu gospodarczego, które obniżyły się aż o 16 pkt. Relatywnie mniejszy, choć i tak bardzo znaczący, okazał się spadek skłonności do zakupów - o 10 pkt - dodano. Najsilniejsze spadki optymizmu dotyczą dwudziesto-, trzydziesto-, a następnie czterdziestolatków - odpowiednio 17, 18 i 15 pkt.

Wyraźnie spokojniej oceniają sytuację osoby po 50 roku życia - spadek o 7 pkt. Co ciekawe, w lutym obniżenie nastrojów w większym stopniu dotyczyło osób o ponadprzeciętnych dochodach (- 12 pkt), niż o dochodach poniżej średniej (- 8 pkt). Konsumenci niepokoją się głównie możliwością zwiększenia bezrobocia. - Już dwie trzecie Polaków (64 proc.) spodziewa się wzrostu bezrobocia w ciągu najbliższych 12 miesięcy - podaje Ipsos.

- Jak dotąd sytuacja gospodarcza nie odbiła się jeszcze na ocenie sytuacji materialnej gospodarstw domowych: odsetek osób twierdzących, że nie wystarcza im środków na życie wynoszący 18 proc. pozostaje na dość stabilnym poziomie - dodaje. Autorzy badania podkreślają także, że mimo drożejącego importu konsumenci nie spodziewają się też obecnie zwiększenia poziomu cen.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.