Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Kontrolerzy w sklepach sprawdzają licencję na odtwarzanie muzyki

Agenci ZPAV pukają do lokali, i sklepów które nie wykupiły licencji na publiczne odtwarzanie muzyki. Najpierw zaproponują podpisanie umowy. Na opornych naślą policję - podaje Gazeta Wyborcza.
Reklama

W Warszawie umowę ze Związkiem Producentów Audio Video ma 844 przedsiębiorców prowadzących działalność w 1969 lokalach. Przede wszystkim w ścisłym centrum i w galeriach handlowych. Według szacunków związku w całej stolicy opłaty odprowadza ok. 15 proc. właścicieli lokali usługowych. ZPAV chciałiby, żeby płaciło przynajmniej 60 proc. przedsiębiorców, czyli cztery razy więcej niż teraz.

Zgodnie z prawem przedsiębiorca, który publicznie odtwarza muzykę (ale też np. filmy), zobowiązany jest wykupić na to specjalną licencję. Może to zrobić za pośrednictwem kilku instytucji reprezentujących artystów (czyli autorów i wykonawców) oraz producentów. Obowiązek ten dotyczy m.in. restauracji, pubów, dyskotek, galerii handlowych, ale też mniejszych sklepów, zakładów fryzjerskich, salonów piękności, siłowni itd. Czyli wszystkich tych miejsc, gdzie przychodzą ludzie i puszczana jest muzyka.

W zeszłym roku ZPAV skierował do organów ścigania w całej Polsce 350 zawiadomień. Zapadły 33 wyroki skazujące. Większość spraw ciągle się toczy. Najwyższy wyrok to kara dziewięciu miesięcy więzienia w zawieszeniu.

- Pomijam już samą karę, ale osoba skazana wyrokiem nie może np. starać się o koncesję na sprzedaż alkoholu, co może być bolesne np. dla restauratorów - podkreśla Bogusław Pluta. Opłacenie wszystkich licencji to dla małego sklepu koszt ok. 100 zł miesięcznie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.