Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Małe sklepy nie wiedzą o obowiązku odbierania zużytych baterii

11 maja Prezydent RP podpisał ustawę o bateriach i akumulatorach. Nakłada ona na sklepy obowiązek przyjmowania od klientów zużytych baterii. Nie wszyscy jednak o tym wiedzą. Szczególnie małą świadomość daje się zauważyć wśród sieci mniejszych sklepów.
Reklama

Zgodnie z ustawą sprzedawca detaliczny, który ma w swojej ofercie baterie lub akumulatory przenośne powinien w swojej placówce wystawić specjalny pojemnik na zużyte baterie. Muszą one następnie zostać przekazane sprzedawcy hurtowemu lub podmiotowi zbierającemu zużyte baterie. Obowiązek dotyczy placówek handlowych o powierzchni większej niż 25 mkw.

 Na razie jednak świadomość zmiany w prawie wśród handlowców jest nieduża. Organizacja Odzysku Reba, zajmująca się odbieraniem zużytych baterii i akumulatorów, umieściła swoje pojemniki w niewiele ponad 2 tys. sklepów. Od marca, kiedy ustawa została uchwalona przez Sejm liczba ta zwiększyła się o mniej niż 200.
- Częściej zgłaszają się do nas przedstawiciele większych sieci i z reguły są oni lepiej zorientowani w przepisach. W przypadku właścicieli małych sieci świadomość jest znacznie mniejsza, a informacja o nowym prawie trafia do nich często w przypadkowy sposób - mówi Beata Bartosiak, koordynator projektów w spółce Reba.
Według niej zainteresowanie umieszczaniem pojemników w sklepach może się jednak wkrótce zwiększyć, bo producenci baterii, którzy założyli spółkę Reba przeprowadzą akcję informacyjną skierowaną do detalistów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.