Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Mieszkańcy Ursusa walczą z hałasem z Carrefoura

Od dwóch lat walczą z potężną siecią handlową o spokój we własnym domu. Budzą się o świcie i do późnego wieczora słyszą hałasy - rozładowywanie ton towaru, rozwożenie tego wózkiem, krzyki magazynierów, buczące agregaty. Mieszkają nad hipermarketem Carrefour Express - czytamy w Gazecie Wyborczej.
Reklama

Mieszkanie jMagdy Rybak jest nad sklepowym magazynem. Nad bramą wjazdową dla wozów dostawczych - wielką podnoszoną roletą - są okna sypialni dzieci. - Koszmar nie do wytrzymania. Rano dostawy towaru, później rozładunek, ustawianie palet, rozwożenie tego wózkiem, krzyki pracowników. Tak jest już dwa lata. Przez sześć dni w tygodniu, od świtu do wieczora - opowiada pani Magda. - Dłużej tego nie wytrzymam. Proponowałam Carrefourowi, aby odkupił mieszkanie na biura. Ale nie zgodzili się.

O tym, że pod ich mieszkaniem będzie magazyn wielkiego sklepu, dowiedzieli się, jak je wykańczali. - A przecież miały to być garaże, a z frontu budynku małe lokale usługowe. Nagle poszerzono bramę i teraz to jest wjazd do magazynu Carrefoura - opisuje. - Co mieliśmy zrobić? Klucze w ręku, zapłacone raty kredytu - żali się. Kiedy rozmawiamy, z dołu dochodzi stukot, pukanie, odgłosy przesuwania czegoś ciężkiego. Nagle rozlega się głośne bum. - Coś upadło. To tu normalne. Ale teraz to jeszcze nic, przecież nie ma dostawy - stwierdza moja rozmówczyni.

Jej sąsiad Dariusz Budny mieszka nad pomieszczeniem, w którym są sprężarki do wentylacji. - Ciągle słyszę szum i buczenie. Im cieplej na zewnątrz, tym głośniej. Dźwięk taki, jakby pracowała stara lodówka - opisuje. Ekspertyzy w jego mieszkaniu, zamawiane zresztą przez Carrefoura, wykazały, że norma hałasu jest przekroczona kilka razy. - To trwa już ponad dwa lata i mimo deklaracji sieci niewiele się zmieniło - dodaje.

O problemie pisaliśmy w sierpniu 2007 roku. Wtedy deweloper, firma Dolcan, przekonywał, że ma potrzebne zezwolenia, a hałasy to sprawa właściciela lokalu, czyli Carrefoura. Sieć obiecała, że weźmie pod uwagę postulaty mieszkańców. A chodziło im o wyciszenie bramy, położenie na betonowej podłodze gumy, zorganizowanie pracy magazynu tak, aby wieczorami była cisza. - Tak naprawdę nie zrobiono nic, co wymagałoby finansowych nakładów. Wywiesili na drzwiach informację, żeby dostawcy nie słuchali głośno radia. Wywalczyliśmy, że dostawy rozpoczynają się nie o 6 rano, ale pół godziny później. Ale to niewiele - narzeka pani Magda. Pokazuje raport akustyka z listopada 2008 roku, też zrobiony na zamówienie Carrefoura. Wynika z niego, że pod sufitem sklepu powinny być zawieszone "przestrzenne elementy dźwiękochłonne", a betonową podłogę można wyciszyć matą gumową.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.