Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Mimo kryzysu centrów handlowych w Polsce ciągle przybywa

O 50 proc., do 3 mld euro, spadła w Europie Środkowej w 2008 r. wartość inwestycji w nieruchomości komercyjne. Polska jest ciągle regionalnym liderem, a zdaniem analityków z firmy doradczej Cushman & Wakefield pod koniec roku w tej części Europy można się spodziewać wzrostu wartości transakcji - pisze Rzeczpospolita.
Reklama

Powód spadku jest prosty - większość banków zawiesiła działalność kredytową, zmuszając znaczną część inwestorów do chwilowego wycofania się z rynku. Dlatego w Polsce w 2008 r. zmieniły właściciela centra handlowe, biurowce i magazyny warte 1,75 mld euro, 42 proc. mniej niż w 2007 r.

- Europa Środkowa poradzi sobie lepiej niż Zachodnia. Możemy spodziewać się rosnącego apetytu na inwestycje w regionie pod koniec tego roku, gdy tylko poprawi się zdolność kredytowa i znów wzrośnie poziom tolerancji na ryzyko - mówi Charles Taylor, szef grupy rynków kapitałowych z biura Cushman & Wakefield w Budapeszcie.

Za większość transakcji odpowiada sektor handlowy i w nim nie widać oznak spowolnienia. W Polsce w tym roku na rynek ma trafić ponad 1,6 mln mkw. nowych centrów, spowolnienia nie widać też na rynku biurowym.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.