Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Na stronach internetowych sklepy mogą promować zmiany w asortymencie

Niewielkie sieci handlowe nie doceniają znaczenia Internetu. Często strony przygotowane są byle jak, brakuje na nich istotnych informacji, a w dziale aktualności zalegają wiadomości sprzed kilku lat. Zdarzają się nawet sieci, które w ogóle nie mają w sieci swoich witryn. Według ekspertów to błąd.
Reklama

Dobrze przygotowana strona internetowa to podstawa. - Witryna świadczy o sklepie, dlatego profesjonalne jej przygotowanie jest niezwykle ważne. Absolutnym wymogiem jest umieszczenie na niej takich informacji jak godziny otwarcia, dokładny adres, numer telefonu oraz aktualna oferta lub jej zarys - podkreśla Anna Piątkiewicz z agencji VanguardPR (Grupa Adweb).

Ale zakres dostępnych na stronie informacji może być znacznie szerszy. Według naszej rozmówczyni w oczach klientów bardzo korzystnie może wypaść zamieszczenie informacji dotyczących dostaw świeżego pieczywa oraz mięsa i wędlin, czyli artykułów dowożonych zazwyczaj kilka razy w ciągu dnia. Dzięki temu klienci będą wiedzieli kiedy trafić na nowe produkty. - Warto również, żeby na stronie coś się działo - informacje o konkursach, drobne ogłoszenia czy sezonowe promocje. Można publikować dane dotyczące produktów, które mają wejść do oferty, np. na wiosnę zamieszczać informację, że już od przyszłego tygodnia w sklepie dostępne będą truskawki, czy też inne owoce sezonowe pochodzące z polskich upraw - sugeruje Piątkiewicz.


W przypadku niewielkich, osiedlowych sklepów strona internetowa może być również miejscem, które pełni funkcje związane z integracją lokalnej społeczności. - Stronę internetową można w jakimś stopniu potraktować jako tablicę ogłoszeniową, gdzie klienci będą mogli zamieszczać drobne ogłoszenia dotyczące całe społeczności - podpowiada nasza rozmówczyni. - W ten sposób sklep w sposób naturalny i samoczynny wnika w mikroklimat osiedlowej społeczności.

Ale działania związane z promocją w Internecie powinny pójść dalej niż stworzenie dobrej witryny. - Sama strona internetowa jest tylko wizytówką. Należy zadbać by miała ona grono swoich stałych odbiorców, by nie istniała w próżni. Dlatego też bardzo ważne jest podejmowanie działań, które zwiększą jej widoczność, dzięki którym klienci będą mogli na nią trafić. Niezbędne jest zatem pozycjonowanie strony, poprzez zlecenie to firmie zewnętrznej lub samoczynne działania np. dodawanie strony do katalogów - wyjaśnia nasza rozmówczyni. Przydatne informacje dotyczące pozycjonowania strony można znaleźć np. na stronach www.seosutra.pl czy www.isf.pl. W przypadku sieci franczyzowych warto również pomyśleć o możliwościach jakie daje marketing szeptany.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.