Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Nestle Polska: Polacy oszczędzą na jedzeniu

Producent Nescafe, batoników KitKat oraz zup w proszkach Winiary uważa, że przychody firmy w tym roku spadną wraz z polskim rynkiem żywności.
Reklama

Leszek Wencel, prezes Nestle Polska, spodziewa się, że w tym roku rynek żywności odnotuje "niski, jednocyfrowy wzrost".

- Podobnie będą rosły nasze przychody - ujawnił i dodał, że oszczędzanie na zakupach, do którego uciekają się dotknięci słabą złotówką Polacy, na razie nie dotknęło branży dóbr szybko zbywalnych. - Wraz detalistami obserwujemy zmiany w koszykach zakupowych, ale nie są one wielkie. Ludzie oszczędzają raczej na restauracjach i dobrach luksusowych, a biorąc pod uwagę nasze produkty, jesteśmy w dużo lepszej sytuacji niż np. przemysł samochodowy - zaznaczył szef Nestle Polska. Zdaniem Laurenta Freixe'a konsumenci zaczynają oszczędzać przede wszystkim na produktach średniej kategorii cenowej, podczas gdy najtańsze i najdroższe marki są mniej podatne na spowolnienie. - Podejmując decyzje zakupowe w trudnych czasach, ludzie staranniej prześwietlają jakość w relacji do ceny produktu - dodaje Wencel. W przypadku Nestle średnia półka to m.in. płatki Nesquick oraz kawa Nescafe, do której należy ponad 37 proc. polskiego rynku kawy rozpuszczalnej.

Według szacunków krakowskiej firmy PMR Publications w zeszłym roku rynek spożywczy w Polsce był wart 217,4 mld zł, co daje wzrost na poziomie 6,4 proc. wobec 2007 r. W tym roku wzrost ma zwolnić do 3,4 proc., a wartość rynku zatrzymać się na poziomie 224,7 mld zł.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.