PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Pieczywo w sklepie musi być odpowiednio zabezpieczone

Autor: dlahandlu.pl 28 września 2009 09:58

System kontroli jakości HACCP wymaga , aby placówki handlu detalicznego zabezpieczyły sprzedawane pieczywo przed zanieczyszczeniem .W jaki sposób ma to nastąpić, tego przepisy nie określają. Jak wyjaśniają inspekcje sanitarno-epidemiologiczne , metod zabezpieczenia pieczywa jest wiele i każda z nich jest dobra. Ich wybór zależy od samych handlowców.


Jednym ze sposobów może być wydzielenie oddzielnego stoiska z pieczywem i prowadzeniem na nim sprzedaży tradycyjnej. Minusem takiego rozwiązania jest fakt, że do obsługi stoiska musimy zatrudnić dodatkową osobę. Dozowanie przez ekspedientkę pojedynczych sztuk pieczywa pozwoli uniknąć sytuacji, w której konsument podczas wybierania chleba dotyka większej jego ilości. Innym wyjściem jest sprzedaż samoobsługowa pieczywa, zapakowanego w oddzielne papierowe torby lub folię perforowaną bez zamykania. Podraża to jednak koszt zakupu pieczywa.
Jest jeszcze trzeci wariant, z którego mogą skorzystać sklepy. To sprzedaż samoobsługowa pieczywa luzem z wykorzystaniem odpowiednich ekspozytorów, regałów i koszy na pieczywo będących elementami wyposażenia sklepu. - Dzięki nim, zgodnie z wymaganiami HACCP, zostanie ograniczony dostęp klientów do towaru. Ekspozytor to regał zabezpieczony stosowną obudową, w której znajdują się otwory z samozamykającą osłoną, dostosowane do wielkości pieczywa. Przez otwory te klient ma możliwość wyjmowania, np. w jednorazowych rękawiczkach lub szczypcami, chleba lub bułek - wyjaśniają przedstawiciele firmy Norco, zajmującej się kompleksowym wyposażeniem sklepów. Niestety, zdaniem sanepidów, regały te nie spełniają do końca swej roli. Klient ma bowiem możliwość dotykania pieczywa znajdującego się w pojemniku oraz włożenia go tam ponownie. - Dlatego tez na rynku pojawiają się coraz to nowe rozwiązania w zakresie regałów, które coraz bardziej ograniczają dostęp konsumentów do większej ilości pieczywa naraz - wyjaśniają w Norco.
- Zauważamy wzrost zapotrzebowania na ekspozytory pieczywa, ale głównie wśród dużych sklepów. Małe placówki oraz piekarnie nadal chętnie wybierają zwykłe regały z odkrytymi półkami. Ze względu na małe gabaryty sklepu, w większości z nich wciąż jeszcze sprzedaż odbywa się metodą tradycyjną - mówi Tomasz Kowalski z Norco.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    4,52

  • Min

    3,47

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7985
Ilość aktualnych ofert: 469878

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.