Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Pojemniki na zużyte baterie w sklepach będą obowiązkowe

W ubiegłym tygodniu sejm uchwalił nową ustawę o bateriach i akumulatorach. W myśl nowych przepisów sklepy o powierzchni użytkowej większej niż 25 mkw., prowadzące sprzedaż baterii, będą zobligowane do ustawienia specjalnych pojemników na zużyte baterie.
Reklama

Dotychczas ustawienie pojemników w sklepie miało charakter dobrowolny. - Na przestrzeni ostatnich kilku lat liczba sklepów, do których dostarczaliśmy pojemniki na zużyte baterie zwiększała się, ale cały czas jest ich stosunkowo niewiele. W sumie dostarczamy nasze pojemniki do około 2 tys. placówek na terenie całej Polski - mówi Monika Wróbel ze spółki Reba Organizacja Odzysku, specjalizującej się w tworzeniu systemu zbiórki i odzysku baterii oraz akumulatorów małogabarytowych. Zgodnie z właśnie uchwaloną ustawą sprzedawcy detaliczni będą musieli przyjmować od klientów zużyte baterie bez możliwości pobierania za to opłaty, a następnie przekazywać je podmiotom posiadającym zezwolenie na odbieranie zużytych baterii i akumulatorów.

Po uchwaleniu ustawy przez sejm jest ona przesyłana do Senatu, który w ciągu 30 dni może ją przyjąć, odrzucić lub wprowadzić poprawki. Przyjęta przez sejm i senat ustawa trafia do prezydenta, który ma 21 dni na podjęcie decyzji w dotyczącej jej podpisania lub zawetowania. Następnie jest ona ogłaszana w dzienniku ustaw i po 14 dniach wchodzi w życie.
Oznacza to, że nowe najprawdopodobniej nowe prawo zacznie obowiązywać nie później niż za trzy miesiące.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.