Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Prezes Emperii: Znacząco zwiększymy liczbę sklepów franczyzowych

- W tym roku znacząco przybędzie sklepów franczyzowych. Zamierzamy też otworzyć kilkadziesiąt sklepów własnych, będą to głównie Stokrotki - powiedział prezes Emperii, Artur Kawa. - Jest jeszcze sporo nowych lokalizacji do zdobycia. Zakładamy, że przychody w segmencie detalicznym będą rosły szybciej niż w dystrybucji - dodał.
Reklama
Emperia, która prognozuje na 2009 rok 5,9 mld zł przychodów, chce w tym roku znacząco poprawić zysk netto, przede wszystkim dzięki redukcji kosztów - poinformował na konferencji prasowej prezes Emperii. - Chcemy w tym roku poprawić zysk netto. Dla mnie jest ważne, aby znacząco zwiększyć zysk - powiedział Kawa. Dodał, że poprawa zysku nastąpi dzięki redukcji kosztów.

"Wzrost skali działalności w nowych centrach dystrybucyjnych powinien przynieść ograniczenie kosztów, ponieważ lepiej będą pokryte koszty stałe. Poza tym, sporo pracujemy nad strukturą organizacyjną. Efekty tej pracy powinny być widoczne w tym roku" - powiedział prezes.

Nakłady inwestycyjne wyniosą 200 mln zł. Prognoza ta została sporządzona w oparciu o założenie rozwoju organicznego i nie uwzględnia ewentualnych akwizycji. "W tym roku na pewno będą jakieś akwizycje, wtedy przychody jeszcze się zwiększą" - powiedział Kawa. "Prowadzimy cały czas szereg rozmów w tej sprawie" - dodał. Grupa osiągnęła w całym 2008 roku 5,3 mld zł przychodów, 152,3 mln zł EBITDA, 94,9 mln zł EBIT oraz 60,1 mln zł zysku netto. Nakłady inwestycyjne w ubiegłym roku sięgnęły 186,4 mln zł.

Spółka wypłaciła w 2008 roku dywidendę z zysku na 2007 rok, który wyniósł 88,4 mln zł. Na wypłatę dywidendy przeznaczono ok. 15 proc. zysku.
W tym roku Emperia nie wyklucza wypłaty dywidendy większej niż 15 proc. zysku netto.

W 2008 roku sieć detaliczna sklepów franczyzowych Emperii zwiększyła się o 1289 supermarketów kompaktowych, czyli o powierzchni od 100 do 1 tys. mkw. Kolejnych 436 placówek przybyło w 2009 roku.

Emperia posiada także własne placówki pod markami Stokrotka, są to sklepy o powierzchni 300-1.400 metrów kw. oraz Delima, o powierzchni 700 - 2 tys. mkw. Spółka zakłada dalszy rozwój sieci detalicznej.

Prezes poinformował, że w prognozie przychodów i w planach wzrostu zysku założono stabilizację na rynku w 2009 roku. "Zakładamy w naszej prognozie, że rynek się nie zmniejszy. Jeśli nie będzie następował znaczący wzrost bezrobocia, to nie spodziewamy się istotnych zmian w zachowaniach konsumentów" - powiedział Kawa.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.