Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rośnie zainteresowanie artykułami Fair Trade

Produkty oznaczone znakiem certyfikacyjnym Sprawiedliwego Handlu dostępne są na polskim rynku od maja 2007 roku. Liczba sklepów zaopatrywanych przez Polskie Stowarzyszenie Sprawiedliwego Handlu „Trzeci Świat i My" urosła od tego czasu z trzech do ponad sześćdziesięciu.
Reklama

Towary ze Sprawiedliwego Handlu kupowane są od producentów z krajów Trzeciego Świata po cenach wyższych niż ceny rynkowe, umożliwiając w ten sposób producentom uzyskanie uczciwego wynagrodzenia za swoją pracę. W ostatecznej cenie, którą płaci konsument zawarte są również specjalne premie przeznaczane na projekty rozwojowe dla lokalnych społeczności, takich jaj budowa szkół, ośrodków zdrowia, studni.

Dodatkowo produkt, aby uzyskać certyfikat musi pochodzić z upraw, w których nie wykorzystuje się nawozów sztucznych i chemicznych środków ochrony roślin. Niezależnie od tego większość produktów spożywczych Sprawiedliwego Handlu ma oddzielny certyfikat produkcji ekologicznej.

W ciągu ostatnich dwóch lat, odkąd Polacy mają możliwość kupowania artykułów certyfikowanych znakiem Sprawiedliwego Handlu, zainteresowanie nimi systematycznie się zwiększa. Świadczą o tym między innymi obroty sklepu internetowego, prowadzonego przez Stowarzyszenie "Trzeci Świat i My" (www.sprawiedliwyhandel.pl). - Obecnie nasza przeciętna sprzedaż jest na takim samym poziomie, na jakim była w przedświątecznym szczycie w grudniu 2007 roku. Myślę, że to dobrze obrazuje w jaki sposób zwiększa się zainteresowanie Sprawiedliwym Handlem - mówi Wojciech Zięba ze Stowarzyszenia.


Głównym ograniczeniem stojącym na drodze zwiększającej się popularności produktów jest ich cena. Dla przykładu tabliczka czekolady w internetowym sklepie stowarzyszenia kosztuje około 10 zł. Produkty Sprawiedliwego Handlu są obecnie również w sprzedaży tradycyjnej, głównie w delikatesach, takich jak Bomi, Kuchnie Świata czy Sieć 34 oraz w sklepach ze zdrową żywnością (Żółty Cesarz, Viva Natura).

Wojciech Zięba jest jednak przekonany, że za jakiś czas Sprawiedliwy Handel zawita również do zwykłych sklepów. - Wielkość sprzedaży w dużo większej mierze zależy od świadomości konsumentów niż od grubości ich portfeli. Na Zachodzie bardzo wysokie obroty osiągają sklepy z produktami „Fair Trade" zlokalizowane na terenie campusów uniwersyteckich. A studenci to właśnie taka grupa, która niekoniecznie ma dużo pieniędzy, w większej mierze posiada za to wiedzę na temat zdrowego odżywiania i świadomość potrzeby wprowadzania standardów etycznych w kontaktach handlowych z krajami Trzeciego Świata - argumentuje Zięba.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.