Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rozładowanie nerwowej atmosfery sposobem na trudnego klienta

We wrocławskiej sieci Krasnal Społem trudni klienci zdarzają się stosunkowo rzadko. Powody ich zastrzeżeń są bardzo różne, ale kluczem do rozwiązywania konfliktowych sytuacji jest umiejętne podejście do osoby stwarzającej problemy.
Reklama

W placówkach działających pod brandem Krasnal Społem klienci będący źródłem problemów, np. osoby nietrzeźwe albo klienci dokonujący lub usiłujący dokonać kradzieży pojawiają się w miarę często. - Natomiast trudny klient rozumiany jako osoba, która zgłasza w kulturalny lub mniej kulturalny sposób uwagi do sklepu zdarza się w naszych placówkach rzadziej - mówi Paweł Sobański, kierownik działu obrotu towarowego i marketingu we wrocławskim Społem PSS Centrum.

Jak wyjaśnia, nie ma jednego powodu, dla którego klienci mieliby uwagi czy pretensje wobec personelu. - Większość, mniej lub bardziej zasadnych, uwag dotyczy spraw związanych z szeroko pojętą obsługą - zbyt długiego procesu sprzedaży, rozbieżności w zakresie rozliczenia transakcji, zastrzeżeń do działania sprzętu (zwłaszcza terminali płatniczych). Zdarzają się również zastrzeżenia dotyczące asortymentu, bywa że brak jakiegoś rzadkiego acz niezwykle pożądanego przez danego klienta towaru wywołuje zdenerwowanie - wyjaśnia Sobański.

W odniesieniu do sytuacji konfliktowych wrocławska sieć Krasnal opiera się na szczegółowo określonych standardach spisanych między innymi w Podręczniku Operacyjnym Sieci Krasnal. Zgodnie z nimi podstawowym zadaniem pracownika mającego kontakt z trudnym klientem jest rozładowanie nerwowej sytuacji; uniknięcie agresji i konfliktu, tak aby uchronić dobre imię firmy i właściwe relacje z klientem. - Podczas rozmowy z taką osobą, która nie powinna być prowadzona w obecności innych klientów, pracownik powinien uważnie słuchać i dążyć do skonkretyzowania problemu, zazwyczaj formułowanego przez klienta ogólnie. Gdy problem jest zdiagnozowany łatwiej go wówczas rozwiązać - tłumaczy nasz rozmówca.

Zgodnie z wytycznymi, pracownik powinien również mówić ciszej i wolniej od klienta, a na agresję reagować spokojnym, ale pewnym tonem. - Niedopuszczalne jest natomiast pouczanie klienta, utrata panowania nad emocjami czy obrażanie drugiej strony - podkreśla.
Jak zapewnia Paweł Sobański, sieć stara się z każdego zgłoszenia, również tego artykułowanego w nerwowy sposób, wyciągać odpowiednie wnioski. - Najczęściej efektem zażaleń klientów są dodatkowe szkolenia dla naszych pracowników, rzadziej zmiany w funkcjonowaniu sklepu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.