Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sprzedawcy wyrzucają niesprzedaną żywność

Wiosenno-letni wysyp warzyw i owoców to czas, w którym marnuje się ich najwięcej. By się o tym przekonać wystarczy wieczorem odwiedzić krakowskie targowiska - pisze Gazeta Krakowska.
Reklama

Około godziny 18.30 pani Małgorzata powoli zaczyna składać swoje stoisko na Starym Kleparzu. - O tej porze roku mam szczególnie dużo warzyw i owoców - mówi kobieta, pokazując na swój towar. Niestety, czasem coś zostaje. - Ciężko przewidzieć, ile się sprzeda - tłumaczy handlarka. Straganiarze niechętnie przyznają się do wyrzucania jedzenia. - Robię to bardzo rzadko, tylko gdy towar nie chce zejść i nie mam komu go dać - wyjaśnia pani Małgorzata. Jednak na stołach wokół zalegają pozostawione skrzynki z często jeszcze dobrymi owocami i warzywami. - Jeśli nikt tego nie zabierze, wszystko trafi do kontenera na śmieci - przyznaje sprzedawczyni.

Według szacunków, na śmietnik w miastach zachodniej Europy trafia nawet 40 proc. żywności. Żywność marnuje się nie tylko na targach warzywnych. Nieoficjalnie wielu producentów i sprzedawców przyznaje, że wyrzuca jej nadmiar. Na szczęście jest też wiele pozytywnych przypadków. - Firmy przekazują nam produkty spożywcze, które my kierujemy do organizacji charytatywnych - tłumaczy Justyna Rzepczyńska z krakowskiego Banku Żywności. - Chodzi głównie o partie z błędami na opakowaniach oraz produkty o krótkiej dacie ważności - dodaje.

Winni marnowania jedzenia na równi z producentami są konsumenci. - Po prostu za dużo i nieracjonalnie kupujemy - stwierdza Justyna Rzepczyńska. W badaniach, przeprowadzonych na zlecenie Banku Żywności, do wyrzucania pokarmu przyznało się aż 30 proc. społeczeństwa.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.