Sprzedaż alkoholu nieletnim częstsza w małych sklepach niż w sieciach

Autor: portalspozywczy.pl 3 lipca 2009 09:36

- Sprzedaż alkoholu osobom niepełnoletnim dotyczy przede wszystkim małych sklepów. W dużych marketach kasjerki rutynowo sprawdzają dowody osobiste tych, co do których mają choćby najmniejsze wątpliwości - zauważyła Agnieszka Rosłoniak, dziennikarka TVP, prelegentka na konferencji dotyczącej nowej kampanii promującej zakaz sprzedaży alkoholu niepełnoletnim.

Konferencja odbyła się w ramach startu ogólnopolskiej kampanii „Pozory mylą, dowód nie", apelująca o niesprzedawanie alkoholu niepełnoletnim i sprawdzanie ich wieku w dowodzie osobistym. Od lipca w reklamach piwa pojawią się także specjalne komunikaty podkreślające, że alkohol jest tylko dla osób pełnoletnich.
Akcję organizuje Komenda Główna Policji oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie.

Jak zauważa Danuta Gut, dyrektor Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, sprzedaż alkoholu nieletnim w dużej mierze wynika z nieznajomości prawa. - 88 proc. sprzedawców twierdzi, że przepisy zna. Ale duża rotacja pracowników, zwłaszcza teraz, w sezonie wakacyjnym sprawia, że liczba niedoinformowanych sprzedawców rośnie - mówi Danuta Gut.

Najlepszym sposobem na zaradzenie sytuacji, zdaniem dyrektor Browarów Polskich jest edukacja. - Jest to proces długoterminowy i kosztotwórczy, ale jesteśmy na to przygotowani - mówi Danuta Gut. Podkreśla, że akcja przynosi efekty.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6017
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,99

  • Śr

    3,56

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.