Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sprzedaż detaliczna w czerwcu wzrosła o 0,2 proc. r/r - analitycy

Kolejny miesiąc lekkiego wzrostu sprzedaży detalicznej (oczekiwane +0,2 proc. r/r w czerwcu wobec +1,1 proc. r/r odnotowanych w maju) będzie pozytywną wiadomością, choć oczywiście nie może być powodem do radości. Najgorsze jednak dopiero przed nami i kolejne miesiące kryzysu nie będą zdecydowanie sprzyjać nastrojom konsumentów zagrożonych utratą pracy
Reklama
Jedenastu ekonomistów, uwzględnionych w ankiecie agencji ISB, przewiduje, że sprzedaż detaliczna wzrosła w czerwcu o 0,2%. Rozbieżności w ich oczekiwaniach są znaczne i wahają się od -1,2 proc. do +1,5. 

Czerwiec był kolejnym miesiącem słabnącej sprzedaży detalicznej, ale trzeci miesiąc z rzędu udało się utrzymać jej wzrost. I, co ważne, stało się tak w okresie, gdy statystyka nie sprzyjała sprzedawcom - w czerwcu 2009 r. był o jeden dzień roboczy mniej niż rok wcześniej. Wynikało to z przesunięcia z maja Świąt Bożego Ciała, co nie tylko spowodowało jeden dzień handlowy mniej, ale również skłoniło wielu Polaków do wzięcia urlopu w piątek poświąteczny i w efekcie pojawił się długi weekend.

Zdecydowanie negatywnie natomiast wpływa na nas panujący na świecie kryzys gospodarczy. Przede wszystkim odczuwalne jest pogorszenie się sytuacji na rynku pracy, czyli rosnące bezrobocie oraz coraz słabsza dynamika płac. Zagrożenie utratą pracy oraz brak perspektywy wzrostu wynagrodzeń zmusza Polaków do ograniczania wydatków, szczególnie na dobra trwałego użytku oraz towary luksusowe. Równie często kryzys wymusza zmianę nawyków zakupowych i wybierania zamiast dotąd nabywanych towarów ich odpowiednikami z niższej półki.

Na szczęście producenci i handlowcy starają się minimalizować negatywny wpływ kryzysu i spadające nastroje konsumentów. Producenci zdając sobie sprawę z kłopotów ze zbytem swoich towarów nie podnoszą cen, czasem wręcz starają się je obniżać poszukując oszczędności w firmach lub proponując nieco prostszy czyli tańszy asortyment. Sprzedawcy natomiast "ratują się" wcześniejszymi promocjami i wyprzedażami, co choć ogranicza nominalny wynik sprzedaży, to pozwala na utrzymanie jej dodatniej dynamiki, a jednocześnie pozwala na opróżnienie magazynów z droższych towarów zamawianych w okresie prosperity.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.