Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Tesco zyskuje, bo ma własne nieruchomości

W tym roku Tesco zapowiedziało otwarcie na polskim rynku 25 nowych sklepów, za kwotę kilkuset mln zł. - W tym roku planujemy otworzyć 2-3 hipermarkety, ok. 10 średnich hipermarketów o powierzchni 2-3 tys. mkw. - wylicza Ryszard Tomaszewski.
Reklama

 - Mamy w planach także mniejsze sklepy. Otworzymy w tym roku ok. 17 sklepów o powierzchni między 400 a 1000 mkw. Pierwsze małe Tesco, o powierzchni 500 mkw. ruszyło miesiąc temu w Łodzi - zdradza prezes Tesco Polska. Placówki, które zostaną uruchomione w tym roku będą w większości tzw. własnymi sklepami brytyjskiej sieci. Najwyżej 15 proc. z ogólnej liczby będą stanowić placówki w lokalach wynajętych.

Prezes zaznacza, że nie obawia się spowolnienia gospodarczego w Polsce nie tylko ze względu na trafioną strategię obraną na czas kryzysu, ale także na strukturę własnościową swoich obiektów handlowych. - W Polsce mamy 80 proc. własnych nieruchomości. To pozwala nam być niezależnym od wahań kursów walut, ponieważ nie płacimy w euro czynszów za wynajem - mówi Ryszard Tomaszewski.

- W przeciwieństwie do innych sieci, które mają nawet 90 proc. powierzchni wynajętych. Gdy obrót spada o 5 proc. w dół, relacje wysokości czynszu w stosunku do zysku niemal się załamują. Inne sieci mogą mieć w związku z tym problemy, dla nas nie jest to duży kłopot. Taka strategia pomaga nam nie tylko lepiej przetrwać trudne czasy, ale nawet myśleć o rozwoju - dodaje prezes.

W Polsce sieć Tesco ma 323 sklepy, 24 stacje paliw oraz 3 magazyny centralne.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.