Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Umowa agencyjna sposobem na rozwój sklepów winiarskich

Jeszcze niedawno sieć sklepów Galeria Wina w szybkim tempie otwierała kolejne placówki. Rok temu ich łączna liczba przekroczyła 30. Okazało się jednak, że firma przeinwestowała. Liczba sklepów szybko skurczyła się do 12. Okazało się także, że sklepy nie mogą rozwijać się jako sklepy franczyzowe.
Reklama
- Za ostro poszliśmy do przodu - przyznaje Krzysztof Majer z sieci Galeria Wina - Najpierw przez dwa lata otwieraliśmy sklepy, a przez następny rok je zamykaliśmy - opisuje.
Zgodnie z jego deklaracjami firma chce się przede wszystkim skoncentrować na zwiększeniu obrotów w już istniejących placówkach.  - Nasz standardowy sklep zajmuję powierzchnię ok. 40 m kw., ale chcemy pójść w kierunku większych obiektów 80 - 100 m kw., umożliwiających robienie w sklepach czegoś więcej - degustacji, klubu wina - wyjaśnia nasz rozmówca. Nowe inwestycje będą jednak ściśle uzależnione od możliwości pozyskania atrakcyjnych lokalizacji.
Wszystkie sklepy sieci są sklepami własnymi. - Próbowaliśmy tez rozwijać się poprzez współpracę franczyzową, ale okazało się, że trudno było znaleźć chętnych. Obroty jednego sklepu osiągają przeważnie wysokość 10 - 15 tys., co dla potencjalnych partnerów nie było poziomem wystarczająco atrakcyjnym - wyjaśnia Krzysztof Majer. - To zajęcie dla pasjonatów wina - dodaje.
Galeria Wina chce rozwijać się dalej dzięki sklepom agencyjnym. - Oferta będzie atrakcyjna, bo nasz partner bez ponoszenia ryzyka będzie miał marżę wysokości 30 proc. czyli na poziomie, którego własnymi siłami by nie osiągnął - podkreśla.
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.