Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W Łodzi ubywa sklepów osiedlowych

Z mapy Łodzi znikają małe sklepy osiedlowe. Ustępują miejsca albo większym graczom, albo punktom usługowym. Drobni handlowcy nie wytrzymują konkurencji gigantów - podaje Dziennik Łódzki.
Reklama

W 2005 roku na terenie naszego województwa działało 59.988 placówek handlu detalicznego, w tym 19.058 w Łodzi. Dwa lata później było ich odpowiednio 53.601 i 17.801. W ubiegłym roku ubyły kolejne sklepy, w województwie pozostało ich 52.014, a w Łodzi 17.394.

Elżbieta Jabłońska, mieszkanka Górnej, nie może odżałować piekarni przy ul. Łazowskiego, w której jej rodzina zaopatrywała się od 30 lat. - Takich wypieków już się nie spotyka - wspomina łodzianka. - Od dwóch lat właścicielka, która przejęła biznes po tacie, narzekała na kłopoty finansowe. W tym roku poddała się i przeszła na emeryturę. To właśnie piekarze mają największe problemy z utrzymaniem swoich firm. Feliks Ponitka, który piecze chleb od blisko 20 lat, stracił właśnie pięciu kontrahentów. - W ciągu kilku miesięcy padły sklepiki m.in. przy ul. Chochoła, Grzybowej, Długosza, Zgierskiej, które od lat brały ode mnie pieczywo - mówi Ponitka. - Mali są bezsilni, przegrywają wyścig z marketami.

Padają nie tylko piekarnie, konkurencji nie wytrzymują też inne sklepy osiedlowe. Mieszkańcy Śródmieścia przez kilkanaście lat kupowali mięso i wędliny w sklepie przy ul. Tuwima, na którego miejscu właśnie powstaje nowoczesny apartamentowiec. Mieszkańcy Kozin zamiast kupować jajka i masło w sklepie spożywczym przy ul. Pietrusińskiego, mogą wybrać się do pizzerii. Na Janowie zajęcia z jogi odbywają się w dawnym butiku z odzieżą. Nic nie dają poszukiwania warzywniaka przy ul. Wschodniej, który działał od 1946 roku.

Zdaniem Blandyny Madejak, kierowniczki biura Wojewódzkiego Związku Zrzeszeń Kupców i Usługodawców w Łodzi, kłopotów drobnym sklepikarzom przysporzyły duże sieci handlowe, z którymi nie sposób walczyć cenami. - Drobni handlowcy często nie znają obowiązujących przepisów, nie śledzą zmian w prawie - dodaje Blandyna Madejak. - Wynika to po części z tego, że nie ma już obowiązku zrzeszania się, nie uczestniczą więc w szkoleniach przygotowywanych przez organizacje. Michał Dąbrowski, prezes organizacji, podkreśla, że właściciele małych sklepów nie mogą konkurować z hipermarketami. Dla gigantów zostały stworzone inne warunki, m.in. upusty cenowe. - Obroty małych sklepów, które są usytuowane w promieniu pół kilometra od marketu, spadają o połowę - mówi.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.