Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W sklepach lekarstwa sprzedają się słabiej

Jeszcze kilka lat temu lekarstwa w kwidzyńskiej spółdzielni Społem cieszyły się dużą popularnością. Sytuację zmieniło pojawienie się w okolicy aptek sieciowych z tanimi lekami.
Reklama

Spółdzielnia prowadzi sprzedaż leków w sześciu sklepach. W największym z nich są one wyeksponowane na specjalnej szafie, w mniejszych znaleźć je można na ekspozytorach. - Wiadomo, że specjalna, dobrze oznaczona szafa z lekarstwami przekłada się od razu na lepszą sprzedaż tych produktów. Ze względu na niewielką powierzchnię większości naszych placówek nie możemy sobie pozwolić na wstawienie ich do sklepów. Aby sprzedawać leki w sklepie o powierzchni 60 czy 80 mkw. musielibyśmy pozbyć się innych bardziej podstawowych kategorii asortymentowych - wyjaśnia Ewa Szczypińska, kierownik handlowy w Społem PSS w Kwidzynie.


Sprzedaż lekarstw w sklepach spółdzielni zmniejsza się. Wszystkiemu winne są sieciowe apteki, które sprzedają medykamenty w bardzo niskich cenach. - Wcześniej sprzedaż lekarstw przynosiła dobre zyski, bo tradycyjne apteki miały dość wysokie marże. Ale odkąd w okolicy pojawiły się aż trzy apteki sieciowe sprzedaż wyraźnie się pogorszyła. Kiedyś jesienny i wiosenny okres zachorowań przekładał się na większą sprzedaż leków. Teraz różnica jest nieznaczna.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.