Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Wyprzedanie zapasów będzie kłopotliwe

Od początku roku obowiązują nowe, zwiększone stawki podatku akcyzowego i nowe wzory banderol na produkty tytoniowe. Handlowcy powinni pozbyć się towaru ze starymi znakami akcyzowymi do 30 czerwca 2009. Dla mniejszych sklepów wyprzedanie starych zapasów może stanowić problem.
Reklama

- Specyfika działalności naszych sklepów polega na tym, że często staramy się dopasować asortyment do potrzeb poszczególnych klientów. Jeżeli dwie czy trzy osoby dopytują się o jakąś konkretną markę papierosów, to często zaspokajamy ich potrzeby i wprowadzamy ją do sprzedaży. Takie papierosy sprzedają się stopniowo, a w sytuacji, gdy ta niewielka grupa z jakiegoś powodu się uszczupli (np. jeśli klient wyjedzie lub zacznie robić zakupy w innej placówce) to towar będzie zalegał na półce - mówi Krzysztof Kowalnik z Polskiej Sieci Handlowej Promyk.

- Każda placówka wśród sprzedawanych marek ma nawet 40 proc. tzw. „pułkowników" czyli papierosów, które stoją na półce dłużej niż dwa tygodnie. Oznacza to, ze wyprzedanie towaru przed końcem czerwca będzie stanowiło duży problem - podkreśla Kowalnik.

W wyniku ostatniej zmiany akcyza na papierosy wzrosła o ok. 18 proc. W przypadku gdy handlowcy zostaną ze starymi partiami towarów, będą musieli na stare znaki akcyzowe nakleić tzw. banderole legalizacyjne, których cena wynosi, 1,30 zł. Nie będą mieli możliwości doliczenia jej do ostatecznej ceny paczki papierosów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.