Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Wyższe opłaty za prąd zmuszają sklepy do oszczędności

W ciągu kilku miesięcy wydatki sklepów na energię elektryczną wzrosły nawet o kilkadziesiąt procent. Handlowcy szukają możliwości przynajmniej częściowego zniwelowania skutków podwyżek cen prądu.
Reklama

- W porównaniu z listopadem ubiegłego roku płacimy za prąd ok. 40 proc. więcej i jest to jeden z największych naszych kosztów - mówi Maria Wiklik z działu administracji Podwawelskiej Spółdzielni Spożywców z Krakowa. - Staramy się jak możemy szukać oszczędności. Sukcesywnie wymieniamy stare urządzenia chłodnicze na nowe energooszczędne. Bierzemy również pod uwagę przejście na taryfę w ramach której inne są opłaty za prąd w nocy, a inne w dzień. Musimy najpierw jednak wyliczyć na ile taka zmiana mogłaby być dla nas korzystna - mówi Wiklik.

Według niej nawet przy podjęciu wszystkich możliwych środków służących ograniczeniu zużycia energii nie ma mowy o tym, żeby płacić za prąd tyle co przed podwyżkami. Na wysokie ceny energii uskarża się również Marek Piórek, dyrektor ds. sieci w Nowe Andre. Dużo prądu zużywają lodówki i zamrażarki, ale także klimatyzacja, która niezbędna jest do zachowania odpowiedniej temperatury w sklepach. - Podwyżki cen prądu mocno nas biją po kieszeni. Jest to jeden z naszych największych kosztów. W związku z tym właśnie podjęliśmy decyzję dotyczące wymiany urządzeń chłodniczych. W dalszej perspektywie chcemy również wymienić oświetlenie na nowe, energooszczędne - mówi.

Firma chce również położyć większy nacisk na serwis urządzeń chłodniczych - Odpowiednie dbanie o ten sprzęt także może przyczynić się do pewnych oszczędności.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.